Grupa II

26.06.2020

Kochane Chmurki, drodzy Rodzice- nadszedł TEN dzień! Ostatni dzień zajęć w tym roku szkolnym!!!

Dziękujemy Wam za obecność, za wykonywanie prac, za poprawianie humoru.

Rodzicom dziękujemy za współpracę i cierpliwość podczas zdalnego nauczania.

Między 11.00 i 13.00 czekamy na Was w Przedszkolu z dyplomami.

Do zobaczenia- za kilka godzin lub… we wrześniu!

Udanych Wakacji!

25.06.2020

Kochane Chmurki,

Zadanie pierwsze na dziś- narysujcie/ namalujcie/ wyklejcie pracę plastyczną pod tytułem „Moje wymarzone, bezpieczne wakacje”. Pokażcie nam, gdzie i jak chcecie spędzić najbliższe wakacje. O jakich podróżach marzycie? O jakich zabawach?

Zadanie drugie- uważajcie podczas wakacji, czasami ktoś może udawać dobrego znajomego – a wcale nim nie jest…

 

24.06.2020

Dzień dobry.

Pierwsze zadanie na dziś- doświadczenie: „Co pływa? Co tonie?” Potrzebujemy miskę z wodą i różne przedmioty (piórko, patyk, klocek, kamyk, korek, kredkę, kawałek papierka itp.). Umieszczamy je w misce i obserwujemy, które przedmioty pływają, a które toną. Odpowiadamy na pytanie- dlaczego niektóre rzeczy pływają? Dlaczego inne toną? Co na to wpływa?

Zadanie numer dwa- zobaczcie co spotkało w górach Bolka i Lolka. Czy chcielibyście też mieć takie przygody?

23.06.2020

Dzień dobry, Zadanie pierwsze- wakacyjny samochodzik. Potrzebujemy: pudełka po zapałkach, klej, nożyczki, kawałek tekturki na koła, farbki- lub papier kolorowy do obklejenia, czarny mazak. Z pudełek składamy samochodzik. Oklejamy kolorowym papierem, doklejamy wcześniej wycięte koła. Domalowujemy światła i szyby. 

Wakacje nad morzem- super zabawa! Zobaczcie, jakie przygody spotkały Bolka i Lolka.

22.06.2020

Dzień dobry w ostatni poniedziałek w tym roku szkolnym.
Nasz temat tygodnia to: JUŻ WAKACJE.
Przez cały tydzień będziemy szykować się wakacji i wypoczynku.
Zaczniemy od opowiadania.

Do widzenia, przedszkole!

Od kilku tygodni było bardzo gorąco. Zbliżały się wakacje i następnego dnia miał się odbyć pożegnalny piknik. Wszystkie rozmowy w przedszkolu kręciły się teraz wokół podróży i plecaków. Elizka ciągle mówiła, że w poniedziałek pojedzie z rodzicami nad morze. Tup słuchał opowieści o morzu z ogromnym zainteresowaniem.

– Ale jakie jest to morze? – pytał.
– Taka woda wielka – Elizka wzruszała ramionami, bo jak dokładnie opowiedzieć, co to jest morze.
– Nad morzem zbiera się muszle – wtrącił się Szczypior. – I kiedy się przyłoży ucho do muszli, to w niej, w środku, szumi morze.
– Naprawdę? – nie mógł uwierzyć Tup. – W muszli jest woda?
– Nie – dołączył do rozmowy Kuba. – Muszle po prostu zapamiętują, jak szumi morze i potem to powtarzają każdemu do ucha.
– E tam – Elizka wachlowała się książeczką do kolorowania. – Chodzi o to, żeby pływać w wodzie. Żeby nie było tak gorąco.
– Pływać? To jest trudne – zainteresował się Tup.
– Jak się ma rękawki, to jest łatwiutkie.
– Chciałbym jechać nad morze – westchnął Tup.
– Jedź z nami – zaproponowała Elizka. – Zapytam rodziców, czy możesz, a ty zapytaj swoich.
Tup przystanął oszołomiony.
– Myślisz, że twoi rodzice zgodziliby się? A jeśli będą się bali, że będę niegrzeczny? Może im powiedz, że jestem najgrzeczniejszym zającem w przedszkolu.
– Przecież jesteś jedynym zającem w przedszkolu – roześmiał się Kuba.
– Ale najgrzeczniejszym – zaznaczył Tup.
Następnego dnia okazało się, że ani rodzice Elizki, ani Tupa nie mają nic przeciwko wspólnej wyprawie nad morze.
Tup nie mógł się skupić na śpiewaniu pożegnalnych piosenek, chciał jak najszybciej zobaczyć morze i znaleźć muszle.
– Musimy tylko, Tupku, kupić ci jeszcze kąpielówki – powiedziała mama Tupa – Żebyś mógł pływać.
– Będziesz pływał zającem? – zainteresowała się Zosia.
– Jeśli można żabką i pieskiem, to pewnie i zającem – śmiał się Szczypior.
Ostatnią piosenkę śpiewali Kuba z Zosią, a potem Pani życzyła wszystkim miłych wakacji, szczególnie tym, którzy pierwszy raz w tym roku zobaczą góry albo morze. I wszyscy ściskali się na pożegnanie.
– Do widzenia, przedszkole – powiedział Tup, wychodząc z mamą. – Kiedy wrócę tu jesienią, będę już Tupem, który pływał w morzu i słuchał, co szumi w muszli.

A następnie próbujemy odpowiedzieć na pytania:
  1. O czym rozmawiały dzieci?
  2. Dokąd jechała Elizka?
  3. O czym marzył Tup?
  4. Co postanowili Elizka i Tup?

Zadanie 2: odgadujemy, o jakie pojazdy chodzi?

Składa się z wagonów i lokomotywy,
Podróż nim to prawie same pozytywy.
Bezpieczny i szybki, gdy po torach gna.
Każdy z was na pewno już odpowiedź zna. (pociąg)

Pojazd, co ma cztery koła, Długą drogę przebyć zdoła. Co zapewnia nam wygodę, nazywamy… (samochodem)

To maszyna do latania.
Śmigło silnik uruchamia.
Skrzydła niosą go po niebie.
Co to jest? Ja pytam Ciebie. (samolot)

Mknie przez miasto i jest duży, Pasażerom swoim służy.
Skasuj bilet kiedy wsiądziesz,
będzie miejsce, to usiądziesz.
Jeszcze tylko podpowiadam,
Każdy numer swój posiada. (autobus)

Na siodełku sobie siedzisz, no i pedałujesz,
dzięki niemu długi dystans szybko pokonujesz.
Możesz jeździć nim po górach oraz po ulicy,
umieszczamy na nim dzwonek – gdzieś na kierownicy. (rower)

Język angielski:

1. Piosenka „Hello”

2. Zabawa „Rock, scissors, paper”

– gra („Papier, kamień, nożyce”). Każdy gracz ma do wyboru jedną z trzech figur, którą chce pokazać: papier – paper, kamień – rock, nożyce – scissors.
Paper – Papier to otwarta dłoń
Rock – Kamień – zaciśnięta pięść
Scissors – Nożyce – wyeksponowane 2 palce.
Gracze pokazują figury jednocześnie na umówiony sygnał (One, two, three, play with me). Symbole mają swoją hierarchię:
Kamień tępi nożyczki
Nożyce tną papier
Papier owija kamień
Have a good day:)

19.06.2020

Dzień dobry w piątek. Dziś dokańczamy nasz letni rysunek – przyjrzyjcie się proszę i pomyślcie, co jeszcze można na nim dorysować? Zadanie drugie – zobaczcie, jakie przygody mieli na wakacjach bohaterowie kreskówki „Bolek i Lolek”.

18.06.2020

Dzień dobry, Nasze dzisiejsze kolory to czarny i czerwony. Tych dwóch kredek użyjemy, aby dorysować kolejne elementy naszego wakacyjnego rysunku. Zadanie numer 2 – Co jest dobre? A co jest złe? Jakie zachowania powinniśmy naśladować? Kiedy będziemy bezpieczni?

17.06.2020

Dzień dobry. Dziś kolor niebieski pojawi się na naszych rysunkach. Jeśli przypomni nam się coś w kolorach, które były do tej pory- możemy śmiało dorysować. Podczas wakacyjnych wędrówek może napotkacie jakieś place zabaw. Pamiętajcie, by zachowywać się tam bezpiecznie. Oto kilka zasad.

16.06.2020

Kochane Chmurki- dziś dzień zielony. Wracamy do naszego rysunku i dorysowujemy zielone elementy (można użyć różnych odcieni zieleni). U mnie pojawiła się trawa i żaba. A u Was? Dziś przypomnimy sobie zasady bezpiecznego poruszania się po drogach. Nie chodzicie po nich sami, ale warto pamiętać, jak się zachowywać.

15.06.2020

Kochane Chmurki, Lato tuż- tuż. Więc bawimy się jego kolorami. Przez cały tydzień będziemy promować kolory: żółty, zielony, niebieski, różowy i kolory tęczy. Zaczynamy od malowania kolorem żółtym- i tak przez cały tydzień będziemy coś malować/ domalowywać w wybranym kolorze. No to zaczynamy- dziś tylko używamy koloru żółtego. Nie kończymy naszej pracy- codziennie dodamy coś w innym kolorze. W piątek zobaczymy, co nam powstanie.

Zbliżają się wakacje- więc przypomnijmy sobie zasady bezpieczeństwa. Na początek – nad wodą. Czego nie robić, jak się zachowywać, jak się bawić. Popatrz.

Język angielski:
Hello!
How are you?

Na początek piosenka powitalna- zaśpiewajcie i pokażcie. Obejrzyjcie proszę film i spróbujcie nazwać po angielsku kolory, które w nim się pojawią. Po zakończeniu filmu- nazywajcie kolory, które macie wokół siebie.

Have a good day,
A.Kupiec

12.06.2020

Kochane Chmurki, dziś poznamy pracę lekarzaA teraz poćwiczymy troszeczkę język i utrwalimy głoski: sz, ż, cz, dż. Obejrzyjcie film i wykonujcie wszystkie ćwiczenia.

Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym. Filmik przedstawia jak w łatwy, prosty i ciekawy sposób można wykonywać ćwiczenia.

10.06.2020

Dzień dobry. dziś poznajemy pracę sprzedawcyBardzo często sprzedawcy korzystają z wag, dzięki którym mogą zważyć różne produkty. My możemy wykonać bardzo prostą wagę samodzielnie.

Potrzebujemy:
  • wieszak metalowy (lub zwykły patyk)
  • sznurek
  • nożyczki
  • dwa kubeczki po jogurcie
W czystych kubeczkach robimy dziurki, przewlekamy przez nie sznurki. Zawieszamy na metalowym wieszaku (lub na kiju). Waga gotowa. Możemy bawić się i sprawdzać, co jest cięższe.

 

9.06.2020

Dzień dobry, Kochane Chmurki.
Pierwsze zadanie na dziś- opowiadanie
„Odlotowe zawody” Olga Masiuk
– Kim będziesz, gdy dorośniesz, Tup? – zapytał Szczypior.
– Kosmonautą, jeszcze żaden zając nie poleciał w kosmos.
– Nie będziesz się bał?
– Przecież ja się niczego nie boję!
Szczypior uśmiechnął się do siebie i nic nie powiedział, ale przypomniał sobie, jak znaleźli z Kubą Tupa
pod stołem, kiedy rozpętała się burza w zeszłym tygodniu.
– A ty? – zapytał zając.
– Ja pisarzem. Czasem będę pracował z Elizką, która będzie robiła filmy. Będę jej pisał, o czym mają być,
a ona będzie robiła film.
– Możecie zrobić film o mnie – podpowiedział Tup. – Może mieć tytuł. „Tup. Pierwszy zając w kosmosie”.
– Chyba można – przyznał powoli Szczypior, ale nie wydawał się zdecydowany.
– A Kuba i Zosia mogliby być malarzami i namalować mój portret – rozmarzył się Tup. – stałbym na nim
obok statku kosmicznego.
– Wcale nie wiem, czy Kuba chce być malarzem. Wiesz, że nie lubi malować.
– To może chociaż Zosia… – poprosił zając.
– Zosia mówiła, że chciałaby być podróżnikiem i jeździć po całym świecie, a nawet pojechać tam, gdzie
może nikt jeszcze nie pojechał. Poza tym Zosia brzydko rysuje.
– To kto mnie namaluje? Może Elizka?
– Przecież mówiłem ci, że Elizka chce robić filmy – odpowiedział Szczypior.
– Ale nie będzie cały czas ich robiła. Może sobie zrobić przerwę i mnie namalować. Będę pierwszym
zającem w kosmosie przecież.
Wtedy właśnie do sali weszła Elizka.
– Od czego mam sobie zrobić przerwę? – zapytała, słysząc własne imię.
– Od robienia filmów – wyjaśnił jej Szczypior.
– Właśnie miałam ci powiedzieć, że jednak nie będę robić filmów. Zostanę poławiaczem pereł.
– Kim? – zdziwił się Tup.
– Pani nam opowiadała o perłach, że są piękne i zamknięte w muszli i są specjalni ludzie, którzy ich szukają.
To ja będę kimś takim. Już nie chcę robić filmów.
– A mogłabyś jedną złowić dla mnie? – spytał Tup.
– Jasne, ale po co ci perła?
– Mógłbym ją trzymać w łapce. To dobrze wyglądałoby na portrecie. Ja statek kosmiczny i perła. Tylko kto
to namaluje? – zamyślił się Tup.
Rodzic zadaje pytania dotyczące opowiadania:
  • Kim chce zostać Tup w przyszłości?;
  • Kim będzie Szczypior?;
  • Kim chce zostać Elizka?;
  • Czym zajmuje się pisarz?;
  • Czym zajmuje się reżyser?;
  • Czym zajmuje się kosmonauta?
  • Na koniec dzieci opowiadają, kim chciałyby zostać w przyszłości i dlaczego, oraz co by robiły, wykonując wymyślony przez siebie zawód.

Zadanie drugie: Gimnastyka buzi i języka. Potrzebujemy: lusterko.Stroimy miny do lusterka, np.: robimy „dzióbek”, wystawiamy język, oblizujemy się, próbujemy językiem dotknąć brody/ nosa, wystawiamy język z lewej strony, wystawiamy język z prawej strony. Wszystko powtarzamy minimum trzy razy. Udanej zabawy!

8.06.2020

Dzień dobry. W tym tygodniu zajmujemy się pracą i różnymi zawodami. Zaczniemy od obejrzenia filmu i poznania kilku zawodów. Jakich? Zobaczcie sami. Zadanie drugie- narysujcie, namalujcie – kim chcielibyście być w przyszłości?

Język angielski od pani Ani:
Hello! How are you?

Zaczynamy od powitania.

Pamiętacie, co oznacza słowo SPIDER?

Śpiewamy i pokazujemy. A teraz przypominamy sobie kolory.

Have a good day,
AK

 

5.06.2020

Kochane Chmurki, nasz Tup przysłał swojego przyjaciela- Ubu, który opowiada o różnych zabawach, w które bawią się dzieci w Polsce. Jak myślicie, czy dzieci w innych krajach bawią się tak samo?

Zadanie drugie- układamy obrazek. Potrzebujemy: wybrany obrazek, może być z gazety, kartka, klej, nożyczki, ołówek i linijka. Obrazek dzielimy na części- jak puzzle, mieszamy i układamy od nowa. Gotową pracę naklejamy na drugą kartkę.

 

4.05.2020

Dzień dobry.

Pierwsze zadanie na dziś: oglądamy film. O kim on jest? Czego się dowiadujemy? Zadanie drugie- wyobraźcie sobie, że możecie podarować prezent dowolnemu dziecku na świecie- z innego kraju, kontynentu. Jaki prezent by to był? Może zabawka? Moze książka? A może coś, co jeszcze nie istnieje, a Wy to dopiero wymyślicie? Narysujcie, a pomysłami pochwalcie się w komentarzach.

3.06.2020

Dzień dobry Kochane Chmurki.

Każdy człowiek na świecie ma swoje prawa- niezależnie, czy jest duży, czy mały. Dzieci też mają swoje prawa i są one bardzo ważne. Jakie to prawa? Obejrzyjcie, posłuchajcie, zapamiętajcie.

Zadanie drugie- ćwiczenia oddechowe, puszczamy bańki mydlane. Potrzebujemy: kubeczek z wodą i płynem do naczyń/ mydlinami, rurka/ słomka. Rozrabiamy płyn do naczyń w wodzie- musi być dość gęsty płyn i puszczamy bańki mydlane, im więcej- tym lepiej.

2.06.2020

Zadanie numer 1 na dziś: oglądamy „Rzepkę”. Gdybyśmy chodzili do przedszkola, Wasi rodzice na pewno chętnie wystąpiliby w przedstawieniu dla Was. Ponieważ mamy taką sytuację- oglądamy występy rodziców w innym przedszkolu.

Zadanie numer 2: Narysujcie/namalujcie ilustrację do obejrzanej „Rzepki”. Miłego dnia!

1.06.2020

Życzenia

Dziś zamiast zadań – mała niespodzianka…

Tyle świąt jest w kalendarzu, są te ważne i ważniejsze-

Dziś jest Święto naszych Dzieci- dla nas obu najpiękniejsze!

Życzeniami, prezentami, dziś zasypią Was rodziny,

My powiemy Wam w sekrecie, jak codziennie Was widzimy:

Sonia-

zawsze uśmiechnięta ta kruszyna,

miła, sympatyczna jest ta dziewczyna.

Maja-

Cichutka, zawsze pogodna,

Bawi się z dziećmi bardzo zgodnie.

Lenka-

Opowiada, zdania piękne buduje,

Krytyką się wcale nie przejmuje!

Zoe-

Lubi rządzić i mieć swoje zdanie,

Nawet… czy zje dziś śniadanie.

Marcela-

Każdym dniem w przedszkolu przejęta

I od ucha- do ucha uśmiechnięta.

Olga-

Nasz maleńki okruszek,

Czasem „Nie chcę, ale muszę…”

Kewin-

Gdy nowe klocki rozpracuje,

Cały świat z nich zbuduje.

Piotruś-

Lubimy Twoją słodką buzię,

Nasz kochany Ty łobuzie.

Robert-

Jesteś jak nowej generacji komputer-

Działasz sam, nie potrzebny Ci router.

Adaś-

Uśmiechem pięknym wszystkich obdziela

I w każdym ma przyjaciela!

Tymek-

Każdy dzień z uśmiechem wita

I zadaje mnóstwo pytań.

Nadia-

Wesoła, uśmiechnięta, roztańczona-

Trudności z uśmiechem pokona.

Wiktoria-

Dzieli się z wszystkimi dobrym humorem

I jest pilności wzorem.

Szymon-

To pomysłów pełna głowa,

Co po kątach się nie chowa.

Drogie Chmureczki, zapraszam do posłuchania piosenki, a w refrenie poklaszczemy Sobie miarowo:) Milej zabawy w Tym szczególnym dla Was dniu😘

29.05.2020

Pierwsze zadanie na dziś- Koncert dla Mamy. Włączamy nagranie, słuchamy wspólnie z mamą i śpiewamy te piosenki, które znamy.

Zabawa numer dwa: Ślimaczki. Na kartce rysujemy ołówkiem jak najwięcej ślimaczków. Następnie – przekształcamy je w roślinki, zwierzątka i wszystko, co nam podpowie wyobraźnia. U mnie dotąd powstały: ślimak, pszczółka i kwiatek, a co będzie dalej?

Do poniedziałku, Chmurki!:)

28.05.2020

Dzień dobry, zadanie numer 1: Spacer po majowej łące, słuchanie śpiewu ptaków. Zapraszam na wirtualny spacer po łące- wsłuchajcie się uważnie w śpiew ptaków, może któryś z nich śpiewa także za Waszym oknem?

Podczas najbliższego prawdziwego spaceru- zwróćcie uwagę na otaczające Was dźwięki- może usłyszycie kukułkę, jaskółkę, wróbla, wilgę- a może innego ptaka? A może ktoś usłyszy bzyczenie owadów?

Zadanie drugie- pasek dla taty, korale dla mamy. Z kolorowych kartek wycinamy koła, kwadraty, trójkąty, prostokąty w różnych wielkościach. Przygotowujemy sznurek/ wstążkę, do których przyklejamy figury wg wymyślonego przez siebie wzoru- ważne, aby wzór się powtarzał (np.: kółko- kółko- kwadrat- trójkąt- kółko- kółko- kwadrat- trójkąt itd.). Dla mamy przygotowujemy korale, dla taty- pasek. Miłej zabawy!

27.05.2020

Dzień dobry, Kochane Chmurki. Jak nastrój? Mam nadzieję, że wszyscy mają świetny humor i są gotowi do zabawy.

Pierwsze zadanie na dziś- Turniej gry w kości, przeliczamy do 12. Potrzebujemy- dwie kostki do gry, kartka, ołówek. Każdy z uczestników turnieju rzuca kośćmi, dziecko przelicza i podaje wynik, który wpisujemy do tabelki. Gramy tyle razy, ile mamy ochotę.

Zadanie numer dwa – Zabawa sprawnościowa „Kto szybciej”. Potrzebujemy: miskę z wodą, kilka drobnych przedmiotów, mydło, bose stopy. Bosymi stopami (raz prawa, raz lewą) chwytamy drobne przedmioty i próbujemy je wrzucić do wody. Na koniec próbujemy wrzucić kostkę mydła – mi się nie udało, a Wam? Ciekawe, czy zadanie było łatwe, czy trudne.

Do jutra, Chmurki!

26.05.2020

Kochane Chmurki- pierwsze zadanie na dziś- malujemy, rysujemy, wyklejamy… Temat pracy: Moja Rodzina.

Drugie zadanie- zabawa sensoryczna „Co jest mamy? Co jest taty? Magiczne pudełko”. W pudełku/ torebce/ skrzynce umieszczamy przedmioty kojarzące się z mamą i z tatą. Prosimy dziecko o losowanie kolejnych rzeczy, nazywanie ich (zwracamy uwagę na poprawną wymowę) i określanie, czy należą do mamy, czy do taty.

Kochane Chmurki, pamiętajcie o laurach dla Mamy:)

25.05.2020

Dzień dobry. Kochane Chmurki- zadanie pierwsze na dziś- malujemy laurkę dla mamy. Potrzebujemy: kartkę, farbki, kredki, listki, patyczki do uszu. Na kartce malujemy łodyżki. Listek malujemy na zielono, odciskamy go na łodyżkach. Przygotowujemy fioletową farbkę (mieszamy czerwoną i niebieską). Patyczkami do uszu malujemy/ stemplujemy kwiatki. 

Gdybyśmy byli w przedszkolu- wspólnie zrobilibyśmy takie pyszne ciasto. W obecnej sytuacji mogę prosić Was o wykonanie go w domu, z rodzicami i rodzeństwem. Smacznego. Potrzebujemy:

krakersy/ herbatniki (około 2 paczki)

2-3 budynie

mleko do ugotowania budyniu

kostka masła

cukier puder

Sposób wykonania: Dno blaszki smarujemy odrobiną masła lub margaryny i wykładamy krakersami. Budynie gotujemy w połowie mleka przewidzianego w przepisie. po wystygnięciu- ucieramy masło z budyniem na jednolita masę. Na ułożone wcześniej krakersy wykładamy masę budyniowo- maślaną. Przykrywamy warstwą krakersów, posypujemy cukrem pudrem.

Gdybyśmy byli w przedszkolu- wspólnie zrobilibyśmy takie pyszne ciasto. W obecnej sytuacji moge prosić Was o wykonanie go w domu, z rodzicami i rodzeństwem. Smacznego.

Oczywiście w czasie robienia ciasta możemy podśpiewywać znaną już nam piosenkę.

Język angielski od pani Ani
Hello!
How are you?

Zaśpiewajmy na początek.

A teraz,czy pamiętacie kim są: family, daddy, mummy, sister, brother, baby?
family- rodzina, daddy- tata, mummy- mama, sister- siostra, brother- brak, baby- dzidziuś.

Ponieważ w tym tygodniu obchodzimy dzień mamy- Mother’s day- przypomnijmy sobie piosenkę o rodzinie.

Have a good day,
AK

22.05.2020

Kochane Chmurki, zadanie pierwsze – pokażcie swoich domowych przyjaciół. Was proszę o rysunki – lub zdjęcia Waszych Pupili. A może macie jakieś wymarzone zwierzątko?

Zadanie drugie: czytamy opowiadanie i odpowiadamy na pytania poniżej. „Zły pies” Olga Masiuk
– Moi sąsiedzi mają na płocie taką tabliczkę z napisem „zły pies” – powiedziała nagle Elizka.
– Skąd wiesz, że taki napis tam jest? – chciał wiedzieć Kuba.
– Tata mi przeczytał.
– I co z tego, że mają taki napis? – Kuba wciąż nie rozumiał.
– To – zaczęła wyjaśniać Elizka – że ich piesek jest malutki i nawet szczekać nie chce. Za to ucieka, jak
tylko się ktoś pojawi.
– Mój tata mówi, że te psy nie są złe, tylko takie tabliczki się wiesza, żeby odstraszyć złodziei – wtrącił się
Szczypior.
– To pewnie złodzieje już o tym wiedzą i nie dadzą się odstraszyć – powiedziała Zosia.
– Lepiej pobawmy się w psa. Będziesz psem? – zwróciła się do Tupa, który właśnie przytuptał.
– Nie mogę być psem. Jestem zającem i nie będę udawał psa – Tup się oburzył.
– Dobra, to Szczypior będzie psem, a ja go będę wyprowadzać na spacer – zdecydowała Elizka.
I Szczypior poszedł na spacer, a Tup był zającem, którego Szczypior obszczekiwał. W końcu jednak
Szczypior zmęczył się bieganiem za patykiem i trzeba było przerwać zabawę i zająć się czymś innym.
Następnego dnia Elizka wpadła rozgorączkowana do przedszkola.
– Wiecie co się stało?! – nie mogła złapać tchu.
– Co?! Co?! Co?! – wszyscy dopytywali, bo każdy chciał poznać tę sensację.
– Okazało się, że zły pies może być jednak zły. I że twój tata, Szczypior, nie miał racji.
Szczypior już chciał bronić taty, choć nie do końca wiedział, o co chodzi. Ale Elizka mówiła dalej:
– Bo wczoraj rzeczywiście do sąsiadów chcieli wejść złodzieje. A w domu była tylko Putka…
– Jaka Putka? – zainteresował się Tup.
– No zły pies, który miał nie być zły.
– Ten, który nie szczeka i ucieka?
– Właśnie. Ale okazało się, że Putka jednak jest zła i potrafi szczekać i ugryzła złodzieja w kostkę, i on się zaplątał w nogawki, i upadł, i otworzył mu się worek, i wysypały się z niego wszystkie pieniądze, które ukradł, i złoto.
– I co? Złapali go? – wykrzyknęła przerażona Zosia.
– Chyba nie – Elizka zamyśliła się.
– To skąd wiesz, że się worek otworzył i wysypało złoto? – zapytał z powątpiewaniem Kuba.
Elizka znów się zamyśliła.
– Bo worek leżał na podłodze, i złoto, kiedy nasi sąsiedzi wrócili. A Putka sobie obok worka siedziała.
I tylko kawałek tej nogawki złodziejskiej wystawał jej z pyszczka. A nasi sąsiedzi chcą teraz zmienić napis na tabliczce na płocie.

-Dlaczego? Przecież teraz już wiadomo, że Putka to zły pies, czyli napis jest prawdziwy.

-Teraz chcą zmienić na „uwaga, bardzo zły pies”- wyjaśniła Elizka.

Po wysłuchaniu opowiadania dziecko odpowiada na pytania dotyczące jego treści.

Co było napisane na tabliczce, którą przeczytał Elizce jej tata?

Dlaczego wiesza się takie tabliczki?

Jak miał na imię pies sąsiadów Elizki?

Czy Puta był złym psem? Dlaczego?

Jak należy zachować się w obecności psa, który pilnuje podwórka lub domu?

 

21.05.2020

Dzień dobry. Dziś zaczniemy od zabawy logopedycznej połączonej z filmem – oglądamy film, nazywamy zwierzątko i wydajemy takie odgłosy, jak to zwierzę- raz cicho, raz bardzo głośno.

I drugie zadanie: Cyferkowe zwierzaki – cudaki. Na kartkach piszemy cyfry od 1 do 9. A następnie dorysowujemy im różne części ciała tak, by powstały zwierzaki- cudaki. Na koniec kolorujemy.

20.05.2020

Dzień dobry. Zadanie pierwsze na dziś- Wizyta z pupilem u weterynarza. Obejrzyjcie filmik i zobaczcie, jak taka wizyta przebiega.

Zadanie numer 2: Zabawa dydaktyczna „lekkie- ciężkie”- ocenianie, co jest lżejsze, a co cięższe. Potrzebujemy przedmioty różnej wielkości i kształtu. Bierzemy w dłonie różne przedmioty i oceniamy, który z nich jest lżejszy- ten odkładamy. Zabawę powtarzamy kilka razy. I do posłuchanie piosenka. Jeżeli bardzo Wam się spodoba, to może nauczycie się chociaż refrenu? Do jutra:)

19.05.2020

Dzień dobry, Kochane Chmurki. Zadanie pierwsze na dziś- zabawa sensoryczna, Co rośnie w akwarium? Potrzebujemy: pudełko (lub jakiś pojemniczek), do którego wkładamy różne przedmioty: wstążeczkę, kamień, widelec, muszelkę, koralik, kredkę, małą zabawkę, pluszaka, kubeczek, gumkę do ścierania itp. Zadaniem dziecka jest z zawiązanymi/ zamkniętymi oczami wylosować jeden przedmiot, odgadnąć, co to jest i czy można to umieścić w akwarium (np. widelec- nie, bo rybki mogą się pokaleczyć, koralik- tak, bo może udawać skarb itp.).

Zadanie numer 2: Praca plastyczna „moje akwarium”. Potrzebujemy kartkę, klej i kolorowy papier, z którego wytniemy rybki i roślinki do naszego akwarium. Wymyślamy, projektujemy, wycinamy, naklejamy: roślinki, muszelki, kamyki, rybki. Miłej pracy, Chmurki!

18.05.2020

Witajcie kochane Chmurki. Zaczynamy nowy tydzień pod hasłem „Zwierzęta domowe”. Pierwsze zadanie na dziś: czy znacie te zwierzęta? Obejrzyjcie filmik i naśladujcie głosy zwierząt. Zadanie numer 2: Geometryczne układanki. Wycinamy kształty: trójkąty, kwadraty, prostokąty, koła i układamy z nich zwierzęta domowe.

Zadanie z j. angielskiego. Hello everybody! Let’s sing!

15.05.2020

Dzień dobry. Rozpoczniemy od zabawy logopedycznej- Odgłosy łąki. Dzieci wydają dźwięki takie, jak poniższe zwierzęta: pszczoła: bzy, bzy + ruch: zginamy rączki i naśladujemy ruch skrzydeł; żaba: rech, rech + ruch: skaczemy, jak żabki; bocian: kle, kle + ruch: stajemy raz na prawej, raz na lewej nodze; kos: gwiżdżemy + ruch: chodzimy na palcach; kukułka: kuku- kuku + ruch: kiwamy głową do przodu/ do tyłu.Wszystko powtarzamy trzy razy. A teraz w nagrodę oglądamy

Zadanie 2 – rysujemy stokrotkę – możemy delikatnie podkolorować płatki i pokolorować listki i łodygę. Jej płatki są lekko różowe. Spróbujcie!

Miłego weekendu.

14.05.2020

Kochane Chmurki- pierwsze zadanie to film, którego obejrzenie zainspiruje nas do zadania drugiego.

Zadanie 2 – potrzebujemy: malunek naszej łąki z 12 maja, farbki, mazaki, kamyki, muszelki, patyczki itp. Z kamyków, muszelek, patyczków tworzymy mieszkańców łąki- malujemy, ozdabiamy. Z kolorowego papieru możemy zrobić motylki, pszczoły lub inne owady. Miłej pracy!

13.05.2020

Dzień dobry. Kochane Chmurki- pierwsze zadanie na dziś: zabawa matematyczna- dorysuj kropki biedronkom.

Potrzebujemy: białą kartkę, coś- od czego odrysujemy koło, kredki, ołówek. Przy pomocy rodziców dziecko odrysowuje kółka na kartce, dorysowuje nóżki i skrzydełka tak, by powstała biedronka. Rodzic rysuje kropki- mniej niż 7. Zadaniem dziecka jest dorysować tyle kropek, żeby w sumie każda biedronka miała ich siedem. Na zakończenie pracę można pokolorować, ozdobić.

Zadanie drugie: Gąsienica, praca plastyczna. Z kolorowych gazet wycinamy kółka i umieszczamy je na kartce tak, by powstała gąsienica. Dorysowujemy oczy i nogi. Można także dorysować tło, kwiaty, łąkę, niebo itp.

12.05.2020

Dzień dobry, dziś zaczynamy zagadkami- o jakich owadach mowa?
  1. Jest taka maleńka, a tak dzielnie lata, nawet dzieci wiedzą, że jest piegowata! (biedronka)
 
2) Choć jest bardzo mały, z nikim się nie liczy- podstępnie krew pije i okropnie bzyczy! (komar)
3) ten owad od wiosny przez calutkie lato Trudzi się dla ludzi- i nic nie chce za to! (pszczoła)

 

Zadanie numer 2: Motyle nad łąką (praca plastyczna). Potrzebujemy: kartkę pomalowana na zielono, farby i nietypowe pędzelki- z patyczków do uszu, z rolki papieru toaletowego, z ręcznika kuchennego lub inne (na pewno coś wymyślicie). Kartkę malujemy na zielono- lub używamy zielonej. Przy pomocy nietypowych pędzelków/ stempelków malujemy kolorowe kwiaty na naszej łące. Odkładamy do wyschnięcia- ta praca będzie nam jeszcze potrzebna.

11.05.2020

Kochane Chmurki, witam Was w nowym tygodniu. Jak samopoczucie?

Rozpoczynamy tydzień łąki, lasu i spacerów. Zadanie pierwsze- idziemy na spacer. jeśli tylko pogoda pozwoli i rodzice będą mogli- wyjdźcie na spacer, obserwujcie przyrodę. Może uda wam się sfotografować jakieś ciekawe zwierzę? Lub nietypową roślinkę?

Zadanie numer 2: Wyścig mrówek. Proponuję zabawę ruchową, trochę gimnastyki: przyjmujemy pozycję na czworakach i przemieszczamy się po całym mieszkaniu (bezpiecznie), jak mrówki. Wchodzimy pod stół, idziemy przy meblach, może uda nam się wdrapać na kanapę?

I jeszcze zadanie z j. angielskiego od pani Ani: Hello, how are you?

Na początek piosenka powitalna- zaśpiewajcie i pokażcie. A teraz przypomnimy sobie nazwy niektórych zwierząt. Have a good day, A. Kupiec

8.05.2020

Kochane Chmurki, z małym opóźnieniem- zadanie na dziś.

Kończymy tematykę książek, bajek i baśni- więc posłuchajmy jednej z najbardziej znanych baśni na świecie.

I drugie zadanie: projektujemy swoją książkę. Potrzebujemy: kartki, ołówek, kredki, głowę pełną pomysłów. Kartki składamy i rozcinamy- tak, jak na zdjęciach. Wymyślamy swojego bohatera i rysujemy jego przygody w książeczce. Spinamy wszystko – lub zszywamy. I kolorujemy.

7.05.2020

Kochane Chmurki, zadanie na czwartek: oglądamy bajkę „Kozucha Kłamczucha” i odpowiadamy na pytanie: Czy wolno kłamać? Zadanie numer 2: narysujcie proszę ilustrację do obejrzanej przed chwilą „Kozuchy Kłamczuchy”. Możecie wykorzystać dowolną technikę.

6.05.2020

Kochane Chmurki. Dzisiejszy temat zajęć to: Moja biblioteczka. Podczas tych zajęć wybralibyśmy się do którejś z fromborskich bibliotek- bo jest ich kilka: miejska, szkolna, muzealna. Obejrzelibyśmy je i porozmawialibyśmy z osobami tam pracującymi. Biblioteka, to miejsce z którego można wypożyczać książki, a po przeczytaniu oddać- żeby też inne osoby mogły czytać. Taki spacer jest na razie niemożliwy, więc popatrzcie w domu jak wygląda Wasza biblioteczka.

I zadanie numer 2: Projektujemy okładki na książki. Czasami książki są stare, zniszczone i trzeba zabezpieczyć je dodatkową okładką. Można kupić, ale można też zrobić samodzielnie. Będziemy potrzebować: jednokolorową kartkę, kredki/ mazaki/ farby/ inne materiały plastyczne. Narysujcie co tylko chcecie. Po stworzeniu rysunku, należy taką okładkę założyć na książkę. Do dzieła!

 

5.05.2020

Kochane Chmurki, zadanie nr 1 na dziś: Zabawa logopedyczna z piórkiem ptasim, skrawkiem papieru, kredki itp. Potrzebujemy: rurkę, tor przeszkód (samodzielnie narysowany lub ułożony z wstążeczek, patyków itp), piórko, piłeczkę, samochodzik, kapsel, papierek- drobne zabawki o różnych ciężkościach. Kolejno przy użyciu rurki przepychamy po naszym torze przeszkód różne przedmioty (chodzi o to, by użyć różnej siły wydechu).

Zadanie numer 2: Dorysuj drugą część- oś symetrii. Białą kartkę składamy na pół. Na jej lewej części rysujemy połowę drzewka/ domku/ kota/ kwiatka/ motylka itp. Prosimy dziecko, by odwzorowało rysunek na prawej części (bardzo ważne są tu strony- to ćwiczenie przygotowuje do nauki pisania i czytania od lewej do prawej strony). Po zakończeniu odwzorowania można rysunek pokolorować, ozdobić.

4.05.2020

1. Zabawa sensoryczna „magiczne pudełko”

Rodzic kładzie przed dzieckiem książki różnej wielkości w kształcie prostokątów i kwadratów oraz duże (najlepiej wycięte z tektury) figury geometryczne – kwadraty i prostokąty – po 2 lub 3. Wiele takich kwadratów i prostokątów wkłada wcześniej do pudełka sensorycznego. Dziecko najpierw sprawdzają palcami kształt prostokąta, potem kwadratu – mówi o swoich odczuciach, różnicach i podobieństwach pomiędzy figurami. Na koniec klasyfikują je, kładąc osobno kwadraty, osobno prostokąty. Może je nazywać.

 

2. Poczytam Wam bajkę – słuchanie tekstów literackich, czytanych przez  rodziców, dziadków czy rodzeństwo.

Dodatkową pracą, ale jakże ważną, jest wykonanie laurki albo rysunku – technika dowolna – dla naszych Kochanych Strażaków z OSP Frombork w podziękowaniu za ich pracę z okazji Międzynarodowego Dnia Strażaka i zamieszczeniu jej na FB Przedszkola.

2.05.2020

Z okazji dzisiejszego Dnia Flagi oraz jutrzejszego Święta Konstytucji 3 Maja proponujemy Dzieciom uroczyste uczczenie tych ważnych dla nas – Polaków dni, wspólnym odśpiewaniem w dniu jutrzejszym – niedziela godz. 12:00 – piosenki „Jesteśmy Polską i Polakiem”. Fragmenty nagrań piosenki lub zdjęć prosimy przesłać na adres mailowy k.janicka@szkola-frombork.edu.pl