Grupa III

26.06.2020

Witajcie kochani 😊 to ostatni dzień kształcenia na odległość. Dziękuję Wam za wspólną pracę, życzę wspaniałych wakacji, samych słonecznych dni.
Powitajmy wakacje piosenką. Do zobaczenia!!!😘😘😘

25.06.2020

Dzień dobry kochani 🙂. Witam Was w ten czwartkowy poranek!
Zapraszam do zabawy oddechowej „Żabki w jeziorze”.
Potrzebne: niebieska kartka lub kawałek materiału, kilka drobnych papierków
Dziecko siada przed kartką w odległości 50 cm .Każdy ma kilka drobnych kawałków papieru. Na hasło: Żabki do wody!- dziecko kładzie kawałek papieru na podłodze i stara się wdmuchnąć go na niebieską kartkę.

Posłuchajcie piosenki.

Tekst piosenki „Piosenka do walizek i plecaków”

Mam kartkę niewielką
i pędzel malutki,
namaluję na papierze
kolorowe nutki.

Ref: Dla dziewczynek i chłopaków
do walizek i plecaków,
na Mazury i pod chmury,
nad jeziora albo w góry.

Z tych nutek ułożę
tęczową piosenkę,
refren będzie w niej wesoły,
zwrotki uśmiechnięte.

Ref: Dla dziewczynek i chłopaków,
do walizek i plecaków,
na Mazury i pod chmury,
nad jeziora albo w góry.

Zabawy rytmiczne do piosenki:
1. Aktywne słuchanie- podczas słuchania zwrotki dzieci stoją i rysuj w powietrzu owale. Podczas refrenu –wędrują w dowolnych kierunkach i klaszczą.

2. Zabawa rytmem- dzieci maszerują w ciszy, każdy ma w ręce 2 łyżki drewniane. Gdy usłyszą melodię refrenu –zatrzymują się i wystukują rytm .

Praca z Kartą Pracy: KP4.32, Pil 81. Miłej pracy 😊

24.06.2020

Dzień dobry.🌞 Drogie dzieci na dzisiaj przygotowałam dla Was kilka zadań.
Na powitanie ćwiczenia buzi i języka.

Zapraszam do zabawy – opowieść ruchowa „Na plaży” (według Małgorzaty Markowskiej). Rodzic czyta tekst, dziecko pokazuje treść ruchem.

Jesteśmy na plaży. Spoglądamy w niebo, na którym fruwają latawce. (Dzieci biegają w jednym kierunku).
Latawce unoszą się wysoko na wietrze. (Wznoszą ramiona do góry).
Teraz opadają w dół. (Wyciągają ramiona w bok).
Przestało wiać. Latawce opadają na piasek. (Dzieci siadają skrzyżnie).
Rysujemy na piasku kształt swojego latawca. Wietrzyk zaczyna lekko wiać, latawce podrywają się do lotu. (Dzieci powoli podnoszą się do stania i kontynuują bieg).
Słonko świeci, piasek staje się gorący. Idziemy ochłodzić stopy w wodzie.

(Idąc, podnosimy wysoko kolana, staramy się utrzymać przez chwilę na jednej nodze).
Wchodzimy do wody i ochładzamy ciała, polewając wodą ramiona, plecy, brzuch.
(Podskakujemy obunóż, rozchlapując wodę dookoła).
Czas na kąpiel słoneczną. Kładziemy się na piasku i opalamy brzuchy. (Patrzymy na niebo i podziwiamy latawce). Teraz opalamy plecy.

A teraz zachęcam do zabawy oddechowej „Wioślarze”
Dzieci siedzą na piętach, mają wyprostowany tułów, ręce trzymają na biodrach. Swobodnie napierają powietrza z jednoczesnym odchylaniem łokci do tyłu. Następnie wypuszczają powietrze z jednoczesnym powrotem łokci do pozycji wyjściowej.

Zapraszam do obejrzenia filmiku edukacyjnego „Atrakcje w Bezpieczne Wakacje”. A Wy co będziecie robić w wakacje? Gdzie będziecie spędzać wakacje?

Praca z Kartą Pracy: 5 latki- KP4.31, 6 latki- Pil 79-80. Miłego dnia 🙂

23.06.2020

Dzień dobry kochane dzieci 🙂. Dziś 23 czerwca – Dzień Taty. Złóżcie życzenia kochanym Tatusiom i wręczcie własnoręcznie wykonany upominek czy laurkę.
Na powitanie zapraszam Was na matematyczną gimnastykę. A teraz zabiorę Was na wycieczkę górską z Zosią i Kubą. Zapamiętajcie co należy włożyć do plecaka jeśli będziecie wybierali się na wakacje w góry.

Zapraszam do zabawy „Wysokie i niskie góry”
Dzieci swobodnie biegają. Na hasło Wysokie góry!- wspinają się na palce i unoszą ręce w górę. Na hasło: Niskie góry!- przykucają i pochylają się nisko. Po krótkim odpoczynku biegają dalej. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

Zachęcam do wykonania pracy plastycznej „Lustrzane odbicie gór”. Potrzebne do pracy: kartka, farby, pędzelek i woda.

Praca z Kartą Pracy: KP4.30, Pil 78. Miłej pracy i zabawy 😊

22.06.2020

Witajcie kochane przedszkolaki 😊. W tym tygodniu porozmawiamy o zbliżających się wakacjach, poznamy zasady bezpiecznego zachowywania się w określonych miejscach.

Na powitanie zabawa muzyczno ruchowa Jadę, jadę na rowerze… Zagadkowe lato posłuchajcie i rozwiążcie zagadki. Zapraszam do zapoznania się zasadami bezpiecznego zachowywania się podczas wakacji. Posłuchajcie piosenki o bezpiecznych wakacjach i nauczcie się I zwrotki i refrenu na pamięć. Zapraszam do zabawy – ćwiczeń pamięci i spostrzegawczości.

Praca z Kartą Pracy: KP4.29, KP4.32.
Miłego dnia🌞

19.06.2020

Dzień dobry kochane przedszkolaki 🙂 Witam Was zagadką, odgadnijcie „Jaki to kolor?”.

To będzie bardzo łatwa zagadka: jakiego koloru jest niebo, kiedy jest ładna pogoda? (jasnoniebieski);

Tego koloru szukajcie w makach lub w muchomorze (czerwony);
Marchewka zawsze ten kolor kryje, ale też takie bywają dynie (pomarańczowy);

Liście są taki i trawa też, jaki to kolor, już chyba wiesz (zielony);

Jakim kolorem – pytam dziś wszystkich – maluję niebo przed burzą i głębokie morze? (ciemnoniebieski);

W jakim kolorze są piękne fiołki i smaczne śliwki? (fioletowy);

To kolor ciepły i miły jak promienie słońca i płatki słonecznika (żółty).

Posłuchajcie wiersza „Tęcza” Włodzimierza Słobodnika.
„Tęcza”
Czy to łuk promienny jarzy się pod laskiem?
Czy świetlista brama lśni czerwonym blaskiem?
Czy to wstążka jasna w powietrzu wisząca,
siedmioma barwami na dzieci patrząca?
Nie, to w kroplach deszczu cała wykąpana,
Tam, nad laskiem wzeszła tęcza malowana.
Deszczyku, deszczyku jesteś jak czarodziej
Bo, po tobie tęcza siedmiobarwna wschodzi.
Ile dni w tygodniu, tyle barw lśni w tęczy.
Będzie dobry tydzień tęcza za to ręczy!

Odpowiedzcie na pytania do wiersza: Kiedy powstaje tęcza?, Jakie kolory w niej występują?, W jakiej porze roku możemy zaobserwować tęczę na niebie?, Z czym kojarzą wam się kolory występujące na tęczy?

A teraz zapraszam do obejrzenia bajki Rodzina Treflików „Tęcza”.

Praca z Kartą Pracy: 5 latki- KP4.28, 6 latki- KP4.31.

Miłego weekendu 🌞👋

18.06.2020

Dzień dobry kochane dzieci 😊zaczynamy kolejny dzień! Dziś bawimy się kolorem czerwonym. Witam Was piosenką.

Zapraszam do zabawy „Gra w czerwone”.
Maszerujecie, podskakujecie bądź biegacie po pokoju w zależności od rytmu podawanego przez rodzica. Na przerwę w podawanym rytmie, rodzic głośno podaje nazwę koloru, np. zielony, wówczas dzieci muszą odszukać podany kolor w pokoju i dotknąć go. Zabawa jest powtarzana kilka razy. Jeżeli rodzic poda nazwę koloru – czerwony – wówczas stoicie prosto w bezruchu.

Zachęcam do zabawy „Co jeszcze ma czerwony kolor?”.
Wyszukajcie przedmioty w kolorze czerwonym w swoim najbliższym otoczeniu i nazywacie je. Podzielcie te słowa na sylaby. Powiedzcie jakie słyszycie pierwsze, a jakie ostatnie głoski.

Wiele rzeczy nas otacza i jest koloru czerwonego. Obejrzyjcie film „Kolor czerwony”.

A teraz zachęcam do zabawy matematycznej „Ile czereśni mamy w koszyku?”
Poćwiczcie umiejętności dodawania i odejmowania.
Rodzic ma przygotowane 10 np. klocków, fasolek które na niby są czereśniami, oraz pudełko lub koszyk. Dzieci manipulują klockami czy fasolkami; dokładają, odkładają i rozwiązują zadania. Przeliczają ile jest „czereśni” w koszyku a ile „czereśni” pozostało?

Odpocznijcie i zatańczcie razem do piosenki „Kolorów świat”. Na koniec proponuję z pomocą rodziców wykonać „Truskawkowy koktajl”.
Potrzebne będą truskawki, jogurt naturalny lub mleko oraz mikser. Pamiętajcie o zasadach higieny i bezpieczeństwa podczas pracy. Powodzenia i SMACZNEGO!🙂🍓🍓🍓🥛🥤

17.06.2020

Dzień dobry 😊Witam Was serdecznie.
Zaczynamy dzień od gimnastyki porannej, piosenką „Muzyczne stop”.

Zachęcam do zabawy „szukanie koloru niebieskiego”- Odpowiedzcie na pytanie: Co kojarzy wam się z kolorem niebieskim?
Zobaczcie na swoje ubrania i inne przedmioty w pokoju , które są w kolorze niebieskim. Porównajcie ich odcienie, posługując się pojęciami: jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy, turkusowy.

A teraz zapraszam do zabawy ruchowej „Lecimy z wiatrem”
Zamieńcie się w latawce. Gdy usłyszycie melodię, biegacie po całym pokoju. Gdy melodia ucichnie , siadacie na dywanie i zastygacie w bezruchu. Obejrzyjcie bajkę i pobawcie się kolorami w domu. Praca z Kartą Pracy: 5 latki- KP4.27, 6 latki- Pil 75,76.
Miłego dnia👋

16.06.2020

Dzień dobry, kochane przedszkolaki 🤗. Dziś będziemy rozmawiać o kolorze zielonym.
Na początek zapraszam Was do zabawy badawczej „Jak pachnie kolor zielony?”
Rodzic w „magiczne pudełko” wkłada pozrywaną trawę, mlecze i inne zielone rośliny. Dziecko ma zamknięte oczy i po kolei wącha rośliny. Podczas zabawy odpowiada na pytania: – Co czuje?, Czy wąchanie tego sprawia mu przyjemność?
Na koniec rodzic pokazuje dziecku zawartość pudełka.

A teraz posłuchajcie wiersza „Gramy w zielone” Władysława Broniewskiego.
Gramy w zielone „Proszę o zielone!”
zaklekotał bociek do zielonej żabki,
co siedziała w błocie.
Ale mądra żabka prędko myk! pod wodę:
„Miły mi, bocianie, moje życie młode”.
Rosły w błocie modre niezapominajki,
i boćkowi rzekły: „Znamy takie bajki”
Chciałbyś żabkę połknąć, lecz się obejdź smakiem:
żabka gra w zielone z młodym tatarakiem”.

Odpowiedzcie na pytania do wiersza:
– O jaki kolor poprosił bocian?
– W jaką grę chciał grać?
– Z kim bocian chciał zagrać w zielone?
– Jakie kwiatki rosły w błocie?
– Z kim żabka zagrała w zielone?

Zachęcam do zabawy ruchowej z elementem skoku „Wyścig żab”. Wyznaczcie za pomocą sznurka lub skakanek linie startu i mety. Ustawcie się na linii startu i na sygnał rodzica skaczcie obunóż do mety, naśladując żaby.

Posłuchajcie piosenki na „Kolorowe lato”.

Tekst piosenki: Piosenka na kolorowe lato
1. Przyszło do nas lato, kolorowe lato.
Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Będziemy po łące biegać na bosaka.
Razem z żabką zieloną przez kałuże skakać.
Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.
2. Przyszło do nas lato, pełne słońca blasku.
Wybuduję gdzieś nad rzeką zamek z piasku.
Będziemy motyle gonili po łąkach.
Policzymy, ile kropek ma biedronka.
Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.
Zabawa ruchowa do piosenki.
Przy melodii piosenki poruszajcie się , naśladując:
– motyle -biegacie z rozłożonymi na boki rękami, machając nimi,
– żabki – robicie przysiad podparty , przesuwając się do przodu żabimi krokami.

Nauczcie się I zwrotki i refrenu piosenki.

Praca z Kartą Pracy: KP4.26, KP4.30 i Pil 77.
Miłej zabawy i pracy👋

15.06.2020

Witajcie Kochani 🤗. Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci. W tym tygodniu porozmawiamy o kolorach lata, a także o zbliżającej się porze roku-lato. Zatem zabieramy się do pracy!
Na powitanie piosenka ,,Kolory”.

O jakim kolorze będziemy dzisiaj mówić? – dowiecie się jak rozwiążecie zagadki
Cóż to za gwiazda, co na żółto świeci,
Daje światło, ciepło, radują się dzieci. SŁOŃCE

Cóż to za roślina- jak małe słoneczko,
Żółte płatki wokół, na łodyżce mieszka,
Jak jest jeszcze mała, to ją podlewamy,
A jak już dojrzeje- nasionka zjadamy. SŁONECZNIK

Ten żółciutki owoc
bardzo kwaśny
rośnie w ciepłych krajach.
Jak się on nazywa. CYTRYNA

Odpowiedzcie na pytanie: Co wspólnego mają te wszystkie rzeczy?
(kolor żółty)

Posłuchajcie wiersza Czesława Janczarskiego „Piękne zwyczaje”

„Piękne zwyczaje”
Słonko ma bardzo piękne zwyczaje:
Mówi dzień dobry, gdy rano wstaje.
A drzewa, lśniące rosą nad ranem,
Szumią dzień dobry, słonko kochane.
Gdy słonko chmurka zasłoni siwa,
Mówi przepraszam, potem odpływa.
Gdy ciepłym deszczem sypie dokoła
dziękuję – szumią trawy i zioła.
Słonko dzień cały po niebie chodzi.
Dobranoc mówi, kiedy zachodzi.
Mrok szary wkoło, trawy i drzewa
dobranoc szumią z prawa i z lewa.

Odpowiedzcie na pytania do wiersza:
– Co mówi słonko na powitanie i na pożegnanie?
– Co mówi chmurka, zasłaniając słonko?
– Co szumią roślinki, gdy pokropi je ciepły deszczyk?

A teraz zaproście rodziców/ rodzeństwo do zabawy „Gra w żółte”. Maszerujcie, podskakujcie lub biegajcie. Rodzic głośno podaje nazwę koloru. Odszukajcie podany kolor w pokoju i dotknijcie go. Jeżeli padnie nazwa żółty, stoicie prosto w bezruchu. Zabawę powtórzyć można kilka razy.

Praca z Kartą Pracy: 5 latki- KP4.25, 6 latki- KP4.29.
Miłego dnia🌞

12.06.2020

Dzień dobry😊 Witajcie kochani! Zaczynamy zabawę i naukę.
Zachęcam Was do ruchu przy piosence „Kto skacze, tak jak ja” naśladując różne zwierzęta. Wysłuchajcie wiersza Juliana Tuwima „Rzeczka”.

Odpowiedzcie na pytania do wiersza: Co to jest rzeka?, Do czego podobna jest rzeka?, Jaka jest woda w rzece?, Co robi woda w rzece?, Kto mieszka w rzece?

Powiedzcie, ile sylab jest w słowie? : „rzeka, woda, ryba”
(Mówimy całe słowo, dzielimy i klaszczemy)

Powiedzcie, co słyszycie na początku? mówimy słowa, „rzeka, woda, ryba”
(Rozpoznajemy słuchowo, jaka głoska jest na początku wyrazu)

Powiedzcie, co słyszycie na końcu wyrazu? mówimy słowa, „rzeka, woda, ryba”
(Rozpoznajemy słuchowo, jaka głoska jest na końcu wyrazu)

Wybierzcie się z rodziną na spacer po najbliższej okolicy, pozbierajcie kamyczki i spróbujcie wykonać pracę plastyczną „Mieszkaniec rzeczki”- może uda Wam się namalować rybkę? Praca z Kartą pracy: 5 latki- KP4.24, 6 latki- KP4.27.28.
Miłego dnia👋

10.06.2020

Dzień dobry kochane przedszkolaki.😊Witam Was piosenką. Zapraszam do zabawy „Czy wiesz jak nazywa się to zwierzę?” Z pomocą zwierząt wodnych, przypomnijcie sobie poznane literki. Jakie jest morze? Posłuchajcie wiersza w formie piosenki.

Odpowiedzcie na pytania: Jakie jest morze według dzieci z wiersza?, Jakie jest morze według Was?, Co najchętniej robiłybyście, gdybyście teraz znalazły się nad morzem?, Jak myślicie, co można robić nad morzem?, Co robią dzieci?, Co robią dorośli?, Wyobraźcie sobie, że siedzicie na plaży i patrzycie na morze. Co widzicie?

A teraz eksperyment, poproście mamusię/tatusia i pod ich czujnym okiem zróbcie sobie morze…!

Praca z Kartą Pracy: 5 latki- KP4.23, 6 latki- KP4.26 i Pil 75. Miłego dnia🙂

9.06.2020

Dzień dobry 😊witam Was serdecznie we wtorkowy poranek!
Na powitanie zagadki muzyczne, odgadnijcie jaki to instrument? A teraz zabawa badawcza „z lusterkiem”. Przygotujcie małe lusterko. Obracajcie, poruszajcie lusterko w stronę Słońca. Obserwujcie jak promienie słoneczne odbijają się od tafli lusterka i powstają tzw. zajączki. Zapraszam Was na wycieczkę nad jezioro ze Skrzatem Borówką. Wysłuchajcie wiersza Jan Brzechwy „Żaba”. Zachęcam do wykonania pracy plastycznej „Mieszkańcy jeziora”. Spróbujcie wykonać żabę czy innych mieszkańców jeziora. Praca z Kartą pracy; 5 latki- KP4.22, 6- latki- KP4.25 i Pil 74.
Miłej pracy i zabawy👋

8.06.2020

Witajcie kochane dzieci 🙂zaczynamy kolejny tydzień pracy!
Dziś zaczynamy dzień zabawą ruchową. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zbliżających się wakacjach.
Spróbujcie zorganizować w domu „kącik turysty”, może macie jakieś zdjęcia, albumy, czasopisma dotyczące różnych krajobrazów, ciekawych miejsc w Polsce. Pooglądajcie zgromadzone materiały razem z rodziną.
Obejrzyjcie film edukacyjny Polskie krajobrazy.

Wysłuchajcie wiersza „Piękno gór” Agnieszki Karcz

Tu doliny, wąskie ścieżki, szlaki pełne krętych dróg,
Oplatają matkę ziemie niczym wstęgi wokół róż.
Cisza kłębi się, kotłuje, wybrzmiewając barwny głos,
Szelest liści, powiew wiatru, to melodia górskich szos.
Życie pełną piersią wzdycha, wzrasta, rośnie tu jak chwat,
Las obfity w zapach życia, wciąż zaprasza wszystkich rad.
Zieleń bujna i soczysta, na obliczu swym maluje,
wędrownika cień rzucony, co po górach kroczy dumnie.
Szczyty lśniące w słońcu chwały, tudzież ośnieżone całe,
Są wyzwaniem dla każdego, kto z miłością wchodzi na nie.
Wyrośnięte z głębi ziemi, falowane górskie szczyty,
Są owiane tajemnicą i w całości nie odkryte.
W górach myśli mkną do Boga, bliżej domu Jego są,
Troski życia wiatr zabiera, proszę ciesz się chwilą tą.

A teraz zapraszam Was na Górską wędrówkę z Zosią i Kubą.

Zastanówcie się i powiedzcie : W jaki sposób można w górach spędzać wakacje, co można robić?

Praca z Kartą Pracy: 5 latki- KP4.21, 6 latki- KP4.24

Miłego dnia🤗

5.06.2020

Dzień dobry 🙂 witam Was serdecznie!
Dziś na powitanie ćwiczenia z liczeniem W PODSKOKACH. Usiądźcie, odpocznijcie i pomyślcie;
– Czy wiecie, jak powinien zachowywać się dobry kolega?
– Czy dobry kolega potrafi się dzielić, np. czekoladą?
– Czy powie coś miłego?
– Co mówi, jak się z nami wita? itp.
Obejrzyjcie bajkę Maks i Ruby- zabawa z przyjaciółmi. Dokończcie zdania:
Przyjaciel to…
Przyjaciel pomaga, kiedy…
Z przyjacielem najlepiej…
Narysujcie portret swojego Przyjaciela.
Praca z Kartą Pracy; 5 latki- ZG 51. Zachęcam do ćwiczeń w pisaniu litery H, h w zeszytach domowych;
6 latki- KP4.23 Pil 72. Zachęcam do zrobienia pracy z Karty- rozkładanej literę H, h oraz ćwiczeń w czytaniu – Czytanka str. 74
Miłej pracy i udanego weekendu👋

4.06.2020

Witajcie kochane dzieci😊. Kolejny dzień przed nami.
Zaczynamy od ćwiczeń buzi i języka, ciekawe co wybierzecie?

Posłuchajcie wiersza „O prawach dziecka”Marcina Brykczyńskiego.
Zwróćcie uwagę, jakie prawa przedstawione są w wierszu i odpowiedzcie na pytania.

Wiersz „O prawach dziecka”

Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla was mądre prawa.
Więc je, na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wierszu poukładały, prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej jak umiecie.

Rozmowa na temat przeczytanego wiersza.
– Co to są prawa?
– Kto ma swoje prawa?
– Jakie prawa mają dzieci?
– Czy potrzebne są prawa dla dzieci?

Wysłuchajcie piosenki i spróbujcie nauczyć się tekstu na pamięć.

„Piosenka o prawach dziecka”

Słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

Mam prawo żyć
Mam prawo być sobą
Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą.
Mam prawo kochać i kochanym być
Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić.

Dziecka prawa poważna sprawa
Dziecka prawa to nie zabawa

Mogę się śmiać
Może się dziać pięknie
Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie.
Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych
Nie można mnie zmuszać do uczynków złych.

Mam prawo śnić
Mam prawo być inny
Mogę być słabszy lecz nie czuć się winny.
Mam prawo śpiewać głośno kiedy chcę
Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle.

PAMIĘTAJCIE, ŻE KAŻDE DZIECKO MA RÓWNIEŻ OBOWIĄZEK:

-szanować swoich rodziców i aktywnie pomagać im w domowych czynnościach,
-rzetelnie spełniać obowiązki ucznia,
-szanować swoją pracę i innych,
-dbać i szanować zabawki oraz inne przedmioty otrzymane od rodziców i innych w przedszkolu, szkole i w domu zgodnie współdziałać z innymi dziećmi w zabawie,
-szanować przyrodę,
-pomagać innym i być wrażliwym na krzywdę innych,
-wiernie służyć Ojczyźnie.

Zachęcam do wykonania plakatu „Prawa dziecka” według własnego pomysłu.

Praca z Kartą Pracy: 5 latki- KP4.19, 6 latki-KP4.22.
Miłego dnia🤗

3.06.2020

Dzień dobry😊.Witam Was serdecznie!
Na przebudzenie wesoła piosenka „Każdy jest inny”.

Wysłuchajcie wiersza „Dzieci świata” Wincenty Faber

W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

Odpowiedzcie na pytania: Z czego się śmiały dzieci w Afryce?, Dlaczego te dzieci śmiały się ze śniegu?, Z czego śmiały się dzieci w Grenlandii?, Dlaczego te dzieci śmiały się z gorącej pustyni i palm? Kiedy wszystkie dzieci na całym świecie obchodzą swoje święto?

Poznajcie dzieci z różnych stron świata, obejrzyjcie film a dowiecie się kto gdzie mieszka i nie tylko… Proponuję poćwiczyć układ taneczny, spróbujcie. Praca z Kartą Pracy: 5 latki- KP4.18, 6 latki KP4.21
Powodzenia👍

2.06.2020

Odpowiedzcie na pytania: Z czego się śmiały dzieci w Afryce?, Dlaczego te dzieci śmiały się ze śniegu?, Z czego śmiały się dzieci w Grenlandii?, Dlaczego te dzieci śmiały się z gorącej pustyni i palm? Kiedy wszystkie dzieci na całym świecie obchodzą swoje święto?

Poznajcie dzieci z różnych stron świata, obejrzyjcie film a dowiecie się kto gdzie mieszka i nie tylko…

Dzień dobry kochane przedszkolaki. Witam Was serdecznie!
Zaczynamy nowy dzień zabawą ruchową „łapki hopki”.

Usiądźcie, odpocznijcie i rozwiążcie zagadkę:
„Wakacyjna to huśtawka,
obozowy hit harcerzy.
Hulaj dusza – można chrapać,
niech spróbuje, kto nie wierzy.
Huśtał się w nim bez wahania,
hardy Hubert, a tymczasem,
wpadł huragan, zachwiał drzewem,
druh na ziemię spadł z hałasem. /hamak/”.

Dziś poznamy nową literkę h jak hamak.8
Prezentacja litery h, H

A teraz zapraszam do zabawy słuchowej „Wyszukiwanie litery H, h ” – dzieci wyszukują w swoim pokoju lub wymyślają przedmioty/ zwierzęta/ owoce/ warzywa, których nazwy zaczynają się głoską „h”. Następnie dzielą ten wyraz na sylaby i głoski oraz
„Wyszukanie w tekście litery H, h”- w dowolnym tekście /w gazecie lub czasopiśmie dzieci wyszukują i zaznaczają wszystkie literki H, h.

Obejrzyjcie film i zwróćcie uwagę na kierunek pisania małej i wielkiej litery h oraz miejsca jej zapisu w liniaturze. Przeczytajcie sylaby.

Nakreślcie tę literę w powietrzu, potem na podłodze, na plecach rodzica.

„H jak hamak” – zabawa dydaktyczna; wprowadzenie litery h, H z wykorzystaniem Karty Pracy
5 latki- KP4.20, 6 latki- KP4.19
Miłej pracy i zabawy.👋👋

1.06.2020

Witajcie kochani! Dzisiaj ważny dzień dla Was – Dzień Dziecka z tej okazji przyjmijcie ode mnie życzenia. Wysłuchajcie wierszyka „My dzieci Świata”. Posłuchajcie piosenki „Podajmy sobie ręce”.

Chociaż świat dokoła
dziwny jest i wielki,
a my tacy mali,
mali jak kropelki

Podajmy sobie ręce
w zabawie i w piosence,
w ogródku przed domem,
na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce
przez burze i przez tęcze,
pod gwiazdą daleką,
nad rzeczką i rzeką.

Kiedy nagle z bajki
zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek
wpadnie do fartuszka

Podajmy sobie ręce …

Choć nas czasem dzielą
nieprzebyte góry,
nieskończone drogi,
zachmurzone chmury

Podajmy sobie ręce …

Odpowiedzcie na pytania:
O czym jest piosenka?, Kto to jest przyjaciel?, Czy macie przyjaciół? Nauczcie się I zwrotki i refrenu piosenki.

A teraz zachęcam do zabawy interaktywnej, ćwiczymy spostrzegawczość. Praca z Kartą Pracy: 5 latki- KP4.17, 6 latki- KP4.20 Pil 71
Miłego świętowania😘🥳🍦

29.05.2020

Witajcie Kochani 🤗zabieramy się do pracy!
Na powitanie zapraszam do ruchu przy piosence „Kto skacze, tak jak ja” naśladując różne zwierzęta. Jakie to zwierzę?”- zagadki słuchowe. Posłuchajcie odgłosów różnych zwierząt i odgadnijcie jak się nazywa to zwierzę. Obejrzyjcie filmik, który przedstawia jak zachować się wobec obcego zwierzęcia. Odpowiedzcie na pytania:
– Jak mogą zachować się zwierzęta, np. spotkane na ulicy, na podwórku?
– O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę, np. psa?
– Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za ogrodzeniem psa?
– Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np. słonia, żyrafę, lwa, foki?
ZASADY ZACHOWANIA PODCZAS SPOTKANIA Z NIEZNAJOMYMI ZWIERZĘTAMI:
– trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest np. pies,
– stoimy spokojnie i bez ruchu , gdy pies nas wącha,
– gdy pies na nas skacze, zwijamy się w kłębuszek (pozycja bezpieczna: dziecko klęczy, głową dotyka podłogi, ręce przyciągnięte do tułowia, kciuki schowane w pięści, pięści przyciśnięte do uszu),
– nigdy nie dotykamy nieznanych zwierząt, gdy chcemy pogłaskać np. psa, zawsze musimy zapytać o pozwolenie właściciela,
– w zoo stoimy w wyznaczonych miejscach, za barierkami.
A teraz zachęcam do wykonania pracy plastycznej „Wesoły pies”.
Dzieci wycinają lub wydzierają dwa prostokąty ze wzorzystego papieru. Jeden to tułów psa, drugi jego głowa. Dzieci naklejają dwa prostokąty tak, by powstał pies. Dorysowują lub doklejają szczegóły: łapy, uszy, ogon, nos, oczy, obrożę, właściciela ze smyczą itp.
Praca z Kartą pracy:
5 latki- ZG 50. Zachęcam do ćwiczeń w pisaniu litery Z, z w zeszytach domowych;
6 latki- KP4.18 i Pil 70. Zachęcam do zrobienia pracy z Karty- rozkładanej, literę Z oraz ćwiczeń w czytaniu -Czytanka str. 72-73.
Miłego popołudnia🙂

28.05.2020

Dzień dobry dzieci 🤗. Witam Was w czwartkowy poranek. Zaczynamy dzień od gimnastyki porannej z piosenką „Idziemy do zoo”.

Posłuchajcie uważnie wiersza „Zoo” Danuta Wawiłow

W Zoo jest wesoło, ludzie chodzą wkoło,
byk ma duże rogi, bocian nie ma nogi,
foka siedzi w stawie, nie widać jej prawie.
Słonie wodę piją, niedźwiedzie się biją,
sowa w domku siedzi, boi się niedźwiedzi.
Ale najładniejsze są zielone rybki,
patrzą sobie na mnie zza zielonej szybki
i zębów nie mają, i rogów nie mają,
i tylko sobie pływają, pływają,
pływają, pływają, i się uśmiechają…

Rozmowa na temat wiersza:
Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?
Czy byliście kiedyś w zoo?
Dlaczego niektóre zwierzęta mieszkają w zoo?
Jak należy się tam zachowywać?
Czy wolno karmić zwierzęta w zoo?

Zapraszam do zabawy ruchowej „Jesteście zwierzątkami”. Spróbujcie naśladować zwierzątka. Wasz rodzic podaje polecenia :
jesteście „sennym misiem”,
„groźnym lwem”,
„ciężkim słoniem”,
„skocznym kangurem”,
„wesołą małpką”.

Wprowadzenie liczby 10.
-Policzcie palce w obu rękach: (5 palców u jednej ręki, 5 palców u drugiej to razem 10 palców) i odpowiedzcie na pytania: Ile masz w jednej ręce ile masz w drugiej ? A ile masz razem placów?
-Teraz podskoczcie, klaśnijcie i tupnijcie 10 razy – za każdym razem głośno przeliczajcie.
Z jakich dwóch cyfr się składa liczba 10?

Rysujcie liczby 10 palcem w powietrzu, potem na dywanie i na plecach rodzica. Praca z Kartą Pracy: 5 latki- ZG 49, 6 latki- KP4.15 Pil 71

Miłego dnia😊

27.05.2020

Dzień dobry kochane dzieci🤗.
Dziś zaczynamy dzień od zagadek „Nasi pupile”
Posłuchajcie i rozwiążcie zagadki Tomasza Jabłońskiego.
Któż ma swe piórka takie kolorowe?
Któż to tak uciesznie, przechyla swą głowę?
Chętnie dużo mówi , okiem swoim mruga,
Jeśli mieszka w klatce, to pewnie …(papuga)

Kosmate futerko ,
Oczka jak paciorki,
W bębenku wciąż biega,
Podobne do norki. (chomik)

Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.
Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu.(rybki)

Pełne wody –lecz nie morze,
Rybki ma-lecz nie jezioro,
Zanim spać się dziś położysz ,
Pokarm wsyp, będzie wesoło.(akwarium)

Cóż jest za zwierzę : zwinięte jak lina,
Podwójny ma język, na drzewa się wspina.(wąż)

Zapraszam Was do zabawy naśladowczej „Kocie drogi”
Zamieniacie się w kotki: chodzicie po pokoju na czworakach. Rodzic powie wam co ma robić kotek, a wy to wykonacie: pije mleko z miseczki, robi koci grzbiet, kładzie się na plecach i bawi się kłębkiem wełny, poluje na myszkę, zwija się w kłębek i zasypia.
A teraz posłuchajcie piosenki „Domowa piosenka”.

Tekst piosenki:
1.Kiedy wracam ze szkoły i otworzyć chcę drzwi,
już od progu dobiega zawsze wierny głos „psi”.
Na dywanie w pokoju do nóg łasi się kot,
a w pudełku pod stołem chomik chowa się w kąt.
[ref.]
Każdy ma jakiegoś bzika
każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika,
kota, rybki oraz psa.

Każdy ma jakiegoś bzika
każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika,
kota, rybki oraz psa.

2.Kiedy smutno mi czasem przyjdzie do mnie pan pies,
poda łapę, zapyta:” nie martw się, co ci jest?”
kot zamruczy pod nosem chomik także da znać
i od razu weselej już zaczynam się śmiać.
Nauczcie się piosenki. Powtórzcie słowa I zwrotki i refrenu z Waszymi rodzicami.
Zachęcam do zabawy rytmicznej „Rytmy”
Zabierzcie do ręki 2 łyżki. Maszerujcie w ciszy podczas słuchania zwrotek. Gdy usłyszycie melodię refrenu-zatrzymajcie się i wystukajcie rytm z jednoczesnym śpiewaniem tekstu.
Wykonajcie pracę plastyczną „Mam zwierzątko”.
Namalujcie farbami portret swojego ulubionego zwierzątka lub takiego jakie macie albo chcielibyście mieć.
Praca z Kartą pracy; 5 latki- KP4.15, 6 latki- KP4.16
Miłej pracy😊

26.05.2020

Witam Was kochane dzieci🤗.
Dziś 26 maj- wszystkie Mamy obchodzą swoje święto. Na początek zaśpiewajcie dla mamy piosenkę.

Złóżcie życzenia i wręczcie laurki, które wcześniej przygotowaliście.
Pamiętajcie! Wspaniałym prezentem w Dniu Mamy będzie dla niej także:
– pomoc w drobnych domowych czynnościach,
– bycie miłym i serdecznym,
– przygotowanie dla mamy śniadania/podwieczorku/kolacji – w tym pomóc mogą wam bliscy dorośli.
Sami również możecie zastanowić się nad tym, co może sprawić mamie przyjemność.

A teraz zachęcam do zabawy „Zwierzątka domowe” – naśladujcie zwierzę, które macie w domu lub chcielibyście mieć. Rodzic niech spróbuje odgadnąć, jakie zwierzę pokazujecie. Po krótkim czasie następuje zmiana ról.
Posłuchajcie wiersza Joanny Wasilewskiej „Kotek”. Pokażcie ruchem treść wiersza.
Idzie sobie mały kotek (chodzicie na czworakach)
Już go łapki rozbolały ( zatrzymujecie się)
Miauczy kotek : miau , miau, miau. (powtarzacie miau , miau, miau)
Pije mleczko kotek mały (siedzicie na piętach, trzymacie ręce na podłodze)
Już wylizał spodek cały ( głowę nisko nad podłogą)
Mlaszcze kotek: mniam, mniam , mniam. (powtarzacie mniam, mniam, mniam.)
Po jedzeniu pospać trzeba (kładziecie się na podłodze)
Nasz koteczek głośno ziewa ( zwijacie się w kulkę i ziewacie)
Potem mruczy: mru, mru, mru. (powtarzacie: mru, mru, mru)
Popołudniu zapraszam do obejrzenia bajki z serii Witaj Franklin „Franklin chce mieć zwierzątko.” Praca z kartą pracy: 5 latki- KP4.14 , 6 latki- KP4.14.
Miłej pracy i zabawy😊Powodzenia!

25.05.2020

Dzień dobry! Witajcie kochani🙂. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzętach.
Dzień rozpoczynamy od porannej gimnastyki.

Wysłuchajcie wiersza „Wycieczka do zoo” Bożeny Formy.
„Wycieczka do zoo”.
Do zoo dzisiaj wyruszamy,
skromny bagaż zabieramy.
Każdy niesie plecak mały,
a w nim ekwipunek cały.
Pelerynę, z daszkiem czapkę,
mały soczek i kanapkę.
Jest aparat, zatem dzisiaj
będzie zdjęcie obok misia.
Już bilety są kupione,
więc ruszamy w prawą stronę.
Pełno krzewów dookoła,
nagle dziwny głos nas woła.
Spoglądamy, a przed nami
basen z małymi fokami.
Szybkie, zwinne, wciąż nurkują,
różne sztuczki pokazują.
Zaraz obok jest żyrafa,
a z nią mama oraz tata.
Długie szyje wyciągają,
z góry na nas spoglądają.
Tuż za nimi niedźwiedź biały
zanurzony w wodzie cały.
Słońce daje się we znaki,
upał jest nie byle jaki.
Trochę z boku wielka skała,
a tam lwia rodzina cała.
Lew w półcieniu jak głaz leży,
bacznie wszystkich wzrokiem mierzy.
Na polanie wielkie słonie,
ktoś wyciąga do nich dłonie.
Tak nie wolno! Zapamiętaj!
Wszak to dzikie są zwierzęta.
Są flamingi i bociany,
barwne kaczki, pelikany.
Jastrząb, orzeł, oraz sępy,
każdy z nich ma dziób zagięty.
Koło klatki z niedźwiedziami
pełno dzieci z rodzicami.
Misie pięknie się kłaniają,
śmiesznie głowy przechylają.
Była także pani zebra,
lecz przed chwilą gdzieś pobiegła.
Widać Emu, piękne lamy
i gazele jak z reklamy.
Oto tygrys w pręgi cały,
łowczy z niego doskonały.
Wspominając dawne życie,
o wolności marzy skrycie.
Pora kończyć tę wyprawę,
chociaż wszystko tu ciekawe.
Chętnie kiedyś powrócimy,
resztę zwierząt zobaczymy.
Odpowiedzcie na pytania związane z treścią wiersza:
• Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?;
• Jakiego zwierzęcia dzieci nie zobaczyły, bo gdzieś pobiegło?;
• Jakie ptaki widziały dzieci w zoo?;
• Dlaczego zamyka się zwierzęta w ogrodach zoologicznych?;
• W jaki sposób możemy pomóc zwierzętom w ogrodach zoologicznych?
A teraz zapraszam do zabawy z literką „Z jak zebra” –  wprowadzenie litery „Z, z „ z wykorzystaniem Karty Pracy  (6 latki-KP4.17, 5 latki- KP4.13)
Zachęcam do zabawy „Wyszukiwanie głoski z ” – Poszukajcie w swoim domu przedmiotów, których nazwy zaczynają się na taką samą głoskę co wyraz zebra np.: zegar, zasłona…
„Czy jest tu głoska z?”– Rodzic wypowiada dowolne słowa; gdy usłyszysz głoskę „z” na początku słowa, wykonujesz umówiony wcześniej ruch, np. podnosisz się , jeśli usłyszysz na końcu siadasz na miejsce, a w środku np. klaszczesz.
Monografia litery „z”. Wyszukajcie na ilustracji elementy, których nazwy zawierają głoskę z. Wypowiedzcie cały wyraz, podzielcie na sylaby i głoski.
Następnie wykonajcie zadanie Karty Pracy 4.
„Słoń toczy kłodę” – zabawa ruchowa. Zaproście do zabawy rodzica.
Dziecko kładzie się na podłodze na plecach z rękami wyciągniętymi wzdłuż tułowia, a Rodzic jest słoniem i ma za zadanie przetoczyć kłodę drzewa w inne miejsce – turla dziecko do przodu. Co jakiś czas następuje zmiana ról.
Miłego popołudnia👋

22.05.2020

Dzień dobry kochane dzieci😊.Witam Was serdecznie!
Zaczynamy dzień od gimnastyki porannej.

Posłuchajcie fragmentów wiersza D. Głośnickiej „Moja mama”
Wesoło mi z moją mamą,
i śmiać się i bawić i grać.
Mama wszystkiemu zaradzi,
nie trzeba się bać.

Idziemy ulicami,
oglądamy wystawy.
Wszystko nam się podoba
i wszystko nas ciekawi.

W domu bawimy się misiem,
rozwiązujemy zagadki,
mama czyta mi książki o
Kubusiu Puchatku.

A kiedy robi się ciemno,
na skraju łóżka siada,
całuje mnie ciepło w czoło
i bajki opowiada.

Tak samo o swojej mamie
powiedzą Kamilek i Krzyś,
Julka, Gosia , Karolka,
Paulinka i Zdziś.

Odpowiedzcie na pytania do wiersza:
-Dlaczego z mamą jest zawsze wesoło?
-Co to znaczy, że mama wszystkiemu zaradzi?
-Jak można spędzać czas z mamą?
-Czy z mamą spędza się czas tak samo jak z tatą?

Dokończcie zdanie:
Lubię spędzać czas z rodzicami, bo………………..

„Jedziemy na wycieczkę „- zabawa ruchowa.
Połóżcie się na plecach i i naśladujcie pedałowanie na rowerach, mówiąc jednocześnie rymowankę.
Na wycieczkę wyruszamy-
raz, dwa, trzy.
Jedzie tata,
jedzie mama ,
no i my !
Proszę, narysujcie Jak spędzacie wolny czas z rodzicami? albo jak wolicie Portret rodzinny.
Praca z karta pracy: 5 latki- KP4.12, 6 latki- KP4.13. Miłego weekendu 🌞👋👋

21.05.2020

Witam Was serdecznie PLANETKI!😊
Dziś obchodzimy ważny dzień – 477 rocznicę śmierci Mikołaja Kopernika. Dlatego proponuje Wam i Waszym rodzicom poświęcić trochę czasu na przypomnienie sobie wiedzy o życiu Tego Niezwykłego Człowieka. Był Polskim Astronomem, który odkrył, że Ziemia i inne planety krążą wokół Słońca, a nie Słońce i planety wokół Ziemi.
Zapraszam do wysłuchania kilku ciekawostek o Mikołaju Koperniku. Obejrzyjcie film animowany. A teraz zachęcam moje PLANETKI do nauki słów piosenki „W układzie słonecznym”.

Refren:
W układzie słonecznym wirują planety
Wszystkie w innym tempie, okrążają słońce
Różnią się kolorem, masą i rozmiarem
Lata lecą one stale, kręcą się wytrwale.

Merkury? To ja! Jestem pierwszy i najmniejszy
Moją powierzchnie pokrywają ogromne kratery
Z własną pogodą nie umiem dojść do zgody
W dzień jest mi gorąco
W nocy bardzo marznę brrr.

Mam na imię Wenus
Jestem druga w kolejności
U mnie nieustannie upał jest bezlitosny
Wiruję wolno, nigdzie się nie śpieszę
I bardzo jasno świecę się na niebie.

Tu ziemia, witam serdecznie, czuje się świetnie
Zamieszkują mnie roślinki, zwierzątka i ludzie
Jestem trzecią planetą od słońca
Moja atmosfera jest cudna.
Mam dużo wody, więc śmiało wpadnij ochłodzić

Hej tu Mars planeta numer cztery
Bardzo się czerwienie, jestem cały zardzewiały
Mam najwyższe góry i od groma pyłu A!
Nic nie widzę, znowu leci mi do oczu!

Joł joł Jowisz, największy olbrzym gazowy
Piąty od słońca, na pewno nie przeoczysz
Choć moja masa jest potężna niezwykle
To z wszystkich planet kręcę się najszybciej.

Siemanko tutaj Saturn, też składam się z gazów
Po moich pierścieniach poznasz mnie od razu
Wirują w nich kamienie, pył i sporo lodu
Jestem szósty od słońca, w głowie to zakoduj.

Cześć, to ja, lodowy gigant o imieniu Uran
Na mnie jest najniższa temperatura
Słynę z bladego, błękitnego koloru
Jestem siódmą planetą i wiruje na boku.

Na koniec ja swoje trzy grosze wtrącę
Nazywam się Neptun i najdłużej okrążam słońce
Tworzę huragany co powalą wszystko
Więc nie zbliżaj się zbytnio bo cię zdmuchnę jak piórko.

Zachęcam do wykonania dowolnej pracy plastycznej na temat Astronoma. Podzielcie się swoimi pracami w komentarzu na stronie FB naszego Przedszkola.
Mikołaj, jako młody chłopak na pewno lubił chodzić z rodzicami na spacery. Zapraszam Was w wolnej chwili na spacer śladami Kopernika…..zróbcie zdjęcie i pochwalcie się na stronce Przedszkola.
Miłego świętowania🤗

20.05.2020

Dzień dobry kochane dzieci!Witam Was w środowy poranek🤗.
Na początek przygotowałam dla Was zagadki do rozwiązania „Zawody”. Zachęcam do zabawy ruchowej „Mama i dziecko”- Poproszę mamę do tej zabawy.
Twoja mama siada za tobą , obejmuje Cię i całym ciałem i kołysze w rytm spokojnej muzyki. „Pomagamy mamie i tacie”- zabawa naśladowcza.
Chodzicie swobodnie po pokoju, i na hasło podane przez Rodzica, naśladujecie czynność związaną z wykonywaniem różnych prac domowych. Rodzic podaje hasła:
– odkurzamy odkurzaczem,
– ścieramy kurze ściereczką,
– łowimy ryby,
– myjemy podłogę,
– podlewamy kwiatki,
– gramy w piłkę,
– wałkujemy ciasto,
– ścielimy łóżko,
– myjemy samochód,
– układamy drzewo
– wymieniamy żarówkę w samochodzie.
A teraz posłuchajcie opowiadania „Basia i tato”. Po wysłuchaniu opowiadania powiedzcie: Co robicie z tatą jak mama musi wyjechać z domu na dwa dni? Jak spędzacie ten wolny czas? Co lubicie najbardziej robić z tatą?
Wykonajcie prezent dla taty, techniką dowolną. Może przyda się link i link. Praca z karta pracy: 5 latki- KP4.11, 6 latki- KP412; Pil 69
Miłego dnia😊

19.05.2020

Dzień dobry kochane przedszkolaki 🤗.
Witam Was piosenką, zaśpiewajcie ją teraz kochanym rodzicom. Jako rozgrzewkę przed dzisiejszą pracą, ułóżcie puzzle „Rodzina”. Posłuchajcie opowiadania Joanny Papuzińskiej „Jak nasza mama odczarowała wielkoluda”. Odpowiedzcie na pytania: Co wydarzyło się pewnego dnia w mieście? Co zrobiła mama, by pomóc dzieciom? Kim okazał się wielkolud? Dlaczego stał się wielkoludem? Jaki sposób znalazła mama, by jej dzieci nie stały się wielkoludami? Czy to były prawdziwe czary?
Powiedzcie: Jakie czary znają Wasze mamy? Co robią, byście były grzeczne, dobre?
Czas na zabawę – „Odbicie w lustrze” – bawcie się z rodziną – jedna osoba wymyśla ruchy, gesty, miny – pozostali naśladują je – są odbiciami w lustrze – bądźcie skoncentrowani, by nadążyć za zmianami.
A teraz spróbujcie wykonać laurkę dla mamy, techniką dowolną. Może przyda się link i drugi. Praca z kartą pracy: 5 latki- KP4.10 , 6 latki- KP4.11
Powodzenia👍

18.05.2020

Dzień dobry😉. Witam Was serdecznie🤗.
W tym tygodniu porozmawiamy sobie o rodzinie, a szczególnie o rodzicach. To oni mają ogromny wpływ na Was, opiekują, karmią, uczą samodzielności, zaradności, rozwiązywania problemów, są pocieszycielami i towarzyszami zabaw.
Zachęcam do zabawy „Moja rodzina”- zajrzyjcie do albumu rodzinnego i obejrzyjcie zdjęcia. Wypowiedzcie się na temat rodziny.
Przygotujcie fotografię waszych rodziców i rodzeństwa. Powiedzcie:
• kto znajduje się na zdjęciu,
• jak mają na imię ,
• czym się zajmują ,
• co robi wasze rodzeństwo,
• jaki mają kolor oczu, włosów.
A teraz zaśpiewajcie piosenkę, którą już znacie „Moja wesoła rodzinka”. Posłuchajcie opowiadania „Rodzinka” Agnieszki Galicy.
Odpowiedzcie na pytania do opowiadania:
– O jakim rodzinnym święcie opowiadał dzieciom jeż Julek?
– Co o swoich rodzinach opowiadały przedszkolaki?
– O jakim święcie przypomniała pani?
– Co dzieci przygotują rodzicom z okazji święta mamy i taty.
Zapraszam do zabawy „Dokończ zdania”
W mojej rodzinie najbardziej lubię …………
Moja rodzina najczęściej …………
W mojej rodzinie podoba mi się …………
Praca z kartą pracy: 5 latki- KP4.9, 6 latki- KP4.10.
Miłego dnia😊

15.05.2020

Witam Was serdecznie🤗 Dziś piąteczek! Zaplanujcie z rodziną ciekawe zajęcia na weekend! Koniecznie pomyślcie o wspólnym spacerze!
Zaczynamy dzień od zabaw i ćwiczeń na powitanie „Wesołe powitanie”
A teraz ćwiczenie oddechowe „Wąchanie kwiatów”
Chodzicie swobodnie, co jakiś czas pochylacie się i wąchacie majowe kwiaty.
Posłuchajcie wiersza „Kropki biedronki” Odpowiedzcie na pytania z wiersza.
Ile kropek zgubiła biedronka? A ile kropek jej zostało?
„Liczymy kropki” – zabawa matematyczna.
Prezentujemy dzieciom liczbę 0. Dzieci opisują jej kształt, porównują ją do znanych sobie kształtów, układają jej kształt ze sznurka itp.
Następnie rozkładamy kilka wyciętych kół lub talerzyki, obok każdego układamy liczby (0–9). Dzieci mają do dyspozycji liczmany (guziki lub zakrętki od butelek). Układają w każdym kółku tyle liczmanów, ile pokazuje liczba przy kółku. Następnie zmieniamy liczby na inne – dzieci zmieniają je również poprzez zabieranie i dokładanie liczmanów.
Podczas kolejnych zmian wprowadzamy przy kółkach kilka liczb 0. Za każdym razem dzieci wskazują, gdzie jest najmniej, a gdzie najwięcej liczmanów, ustawiają kółka w szeregu lub rzędzie wg rosnącej lub malejącej liczby elementów.
Jeśli możecie zorganizujcie w weekend „Plener malarski” – zabawę plastyczną na świeżym powietrzu – namalujcie farbami swój ogród lub zielony skwer w pobliżu domu.
Zabawę w terenie „Tropimy owady” – pobserwujcie owady ich wygląd i zachowanie – jeśli macie lupę możecie ją wykorzystać do obserwacji.
Karty pracy: 5 latki- KP4.16, KP4.7
Miłego weekendu!

14.05.2020

Dzień dobry kochane dzieci 🤗.Na powitanie piosenka, posłuchajcie „Pszczoły”
Zajrzyjcie do ula i posłuchajcie co ma do powiedzenia pszczoła Kaja „Z kamerą wśród pszczół”.
Wyruszamy na „Spacer na łąkę”- Opowieść ruchowa

Jest pogoda słonko świeci, dziś na łąkę idą dzieci – raz, dwa, trzy.
(maszerujecie rytmicznie )
A tu nagle pada deszczyk – kap, kap, kap.
( w przysiadzie uderzacie rytmicznie o podłogę)
I po liściach tak szeleści – szur, szur, szur.
(pocieracie dłonią o dłoń)
Deszcz ustaje – słonko świeci i na łąkę biegną dzieci – hyc, hyc, hyc.
(biegacie i rytmicznie podskakujecie)
Dzieci bawią się z ochotą, nagle patrzą – wszędzie błoto – hop, hop, hop.
(robicie duże podskoki )
Jest pogoda słonko świeci żabka wyszła im naprzeciw – bęc, bęc, bęc.
( rytmicznie naśladujecie skoki żabki)
Do odpoczynku zachęciła i opowiadanie szybko wymyśliła.
Zachęcam do zabawy „Uparta pszczółka” – uwrażliwienie słuchu na rytm.
Zabierzcie wstążkę do ręki i posłuchajcie: „Wszędzie zapachniało wiosną, trawka urosła, kwiaty rozwinęły pąki. Wśród kwiatów pobzykiwała uparta pszczółka” . Gdy usłyszycie muzykę będziecie rozglądać się, wypatrując pszczółki. Na zmianę muzyki – mocne dźwięki – będziecie odganiać pszczółki machając wstążkami.
Karty pracy: KP4.8, ZG 48; KP4.9 Pil 66. Powodzenia👍

13.05.2020

Witajcie kochane dzieci🙂. Witam Was w środowy poranek.
Zacznijcie od gimnastyki z piosenką „Muzyczne stop”. Posłuchajcie opowiadania W. Kozłowskiego czytanego przez rodzica.„Nikt mnie więcej nie zobaczy”. Odpowiedzcie na pytania dotyczące treści opowiadania:
Kto jest głównym bohaterem opowiadania?, Kogo spotkała gąsienica?, Dlaczego gąsienica obraziła się na dziewczynkę?, W co przeobraziła się gąsienica?
Zobaczcie krótki filmik jak larwa zamienia się w motyla. Po obejrzeniu filmu, spróbujcie z pomocą rodziców omówić cykl rozwojowy motyla (gąsienica, poczwarka, motyl).
Posłuchajcie piosenki „Wiosna, wiosna, urodziły się motyle”. Spróbujcie nauczyć się na pamięć tekstu piosenki.

,,Wiosna, wiosna urodziły się motyle,
wiosna, wiosna tęczą wita nas,
wiosna, wiosna przyleciało ptaków tyle,
wiosna, wiosna to słoneczny czas”.
„Ł jak łapa” – wprowadzenie litery Ł, ł
„Wyszukiwanie głoski ł ” – zabawa dydaktyczna. Poszukajcie w swoim domu przedmiotów, których nazwy zaczynają się na taką samą głoskę jak wyraz łapa np.: łyżka, ładowarka, ława itd.
Monografia litery ł, Ł na podstawie wyrazów: łapa – praca KP4.
Wypowiedzcie cały wyraz, podzielcie na sylaby i głoski
Łapa ła – pa ł – a – p – a.
Podajcie przykładowe wyrazy z taką samą głoską w nagłosie ( na początku), jak w wyrazie podstawowym.
Obejrzyjcie film, zwróćcie uwagę na kierunek pisania małej i wielkiej litery ł oraz miejsca jej zapisu w liniaturze. Przeczytajcie sylaby. Nakreślcie tę literę w powietrzu, potem na podłodze, na plecach rodzica.
Karty pracy: 5 latki- KP4.7, 6 latki- KP4.6
Miłej pracy 😉

12.05.2020

Witajcie Kochani! Zapraszam do wspólnej zabawy i nauki 😊.
Zacznijmy od zestawu ćwiczeń porannych. Włączcie ulubioną muzykę i ćwiczcie:
Biegnij w miejscu i wykonuj krążenia ramion przez 1 min.
Wykonaj 15 przysiadów.
Zrób 10 pompek lub pompek na kolanach.
A teraz zrób 20 pajacyków.
Wykonaj 20 skłonów w przód w staniu rozkrocznym.
Odpocznijcie, napijcie się wody i posłuchajcie bajki „Historia pewnej żaby”.

Odgadnijcie zagadki Mieszkańcy łąki. Zachęcam do gry interaktywnej „Ćwiczymy spostrzegawczość”. Możecie wykonać pracę plastyczną podaną techniką „Kolorowa łąka”.

Karty pracy: 5 latki- KP4.6, 6 latki KP4.8 i Pil 67. Udanej pracy🙂Powodzenia👍

11.05.2020

Dzień dobry 🙂Witam Was kochane dzieci 🤗.
W tym tygodniu będziemy rozmawiać na temat łąki i jej mieszkańców. Zaczynamy od gimnastyki. Zapraszam Was na wycieczkę na łąkę. Obejrzyjcie film, a dowiecie się więcej o łące „Wędrówki Skrzata Borówki”. Wysłuchajcie wiersza Bożeny Formy „Majowa łąka” i odpowiedzcie na pytania do wiersza: O jakim miejscu była mowa w wierszu?, Co można spotkać na łące?, Kto mieszka na łące?
A teraz zachęcam do zabawy skocznej „Skaczące żabki”. Dzieci naśladują skoki. Na hasło słowne rodzica stop siadają w siadzie skrzyżnym i naśladują rechot żab. Na kolejne hasło słowne żaby – ponownie skaczą po sali.
Karty: 5 latki- KP4.5, 6 latki- KP4. 5
Miłego dnia🙂

8.05.2020

Dzień dobry dzieci, witam Was serdecznie 🤗.
Na powitanie piosenka, którą znacie i śpiewacie „Bajeczki”. A teraz odgadnijcie piosenki, z jakiej to bajki? Zapraszam do programu „Jaka to melodia?” Nie zapominajcie o ruchu. Oto propozycja ćwiczeń dla Was. Powtórzcie je kilka razy. „Jestem ilustratorem”- zachęcam do wykonania pracy plastycznej. Narysujcie na kartce z bloku A4 ilustrację do swojej ulubionej bajki czy też postaci z bajek. Możecie użyć kredek, pasteli lub farb. Liczę na Waszą pomysłowość!
Karty pracy: 5 latki- KP4.4 (ćwiczenia w pisaniu cyfry 9), 6 latki- KP4.4 (Karta Pracy z cyfrą 9 duża, rozkładana). Miłej pracy😊

7.05.2020

Dzień dobry kochane dzieci! Witam wszystkich w ten czwartkowy poranek 🤗.
Zaczynamy dzień od ćwiczeń ze skakanką. W wielu swoich książeczkach znajdziecie bajki dla dzieci. Posłuchajcie piosenki Akademia Pana Kleksa „Witajcie w Naszej bajce”.

Następnie wysłuchajcie zagadek i podajecie nazwy bajek:
1. Jej czerwony płaszczyk widać już z daleka. Gdy przez las idzie, wilk już na nią czeka. (Czerwony Kapturek)
2. Tego chłopca i dziewczynkę z bajki pamiętacie. Sprytem wiedźmę przechytrzyli w piernikowej chacie. (Jaś i Małgosia)
3. Jak inne zwierzęta cztery łapy ma, lecz tylko na tylnych buty ma dwa. Choć czasem mruczy, to myszy nie goni, kapelusz z piórkiem ma na swej skroni. (Kot w butach)
4. W łupince orzecha wygodnie sypiała, w pyłku kwiatowym co dzień się kąpała. A choć najmniejszą dziewczynką była, od dużych kłopotów się nie ochroniła. (Calineczka)
Był bajkowym pajacykiem co miał ludzki głos, lecz gdy głosem tym nakłamał rósł mu nos. (Pinokio)
A teraz zabawa „prawda czy fałsz?” Poproście Rodziców o przeczytanie kilku zdań, po ich wysłuchaniu oceńcie czy to prawda czy też fałsz. Jeżeli prawda „klaszczecie”, jeżeli kłamstwo „tupiecie”.

-Księgarnia to miejsce, w którym możesz kupić książkę.
-Drukarnia to miejsce, w którym wykonywane są ilustracje do książek.
-Grafik pisze książki.
-Ilustrator to osoba, która maluje lub rysuje ilustracje.
-Czytelnik to osoba, która czyta książki.
-W drukarni drukuje się książki.
-Po wydrukowaniu książki trafiają do ilustratora.
-W bibliotece można wypożyczyć książkę.
-O książki nie trzeba dbać.

Karty pracy: 5 latki- KP4.2, 6 latki- KP4.3; Pil 65. Powodzenia👍

6.05.2020

Witajcie Kochani 🤗. Zabieramy się do pracy!
Na powitanie „Gimnastyka buzi i języka”– ćwiczenia oddechowe.
„Mówienie na wydechu”- nabierzcie powietrze nosem do brzucha, a następnie wypowiedzcie wyliczankę na jednym wydechu: Każdy aktor o tym wie, że nie można mówić źle.
Wysłuchajcie prezentowanego wiersza Hanny Łochockiej „Książka czeka”. Odpowiedzcie na pytania: Co robi dla nas książka?, Jak inaczej możemy nazwać książkę?, Co daje nam czytanie książek?, Co to znaczy szanować książki?, Jak należy postępować z książkami, by były zawsze czyste i zadbane?
A teraz przypomnijmy sobie i utrwalmy podstawowe zasady korzystania z książek. „Książki na półce”- Połóżcie na półce 5 książek, dołóżcie jeszcze 4 książki. Ile jest książek na półce? Weźcie z pudełka tyle klocków, ile książek jest na półce. Dzieci mogą układać- dokładać, odejmować inne rzeczy. Za każdym razem dzieci dokonują przeliczeń w zakresie 9.
Zapraszam do gry interaktywnej „Na jaką głoskę”.

Karty pracy: 5 latki- KP4.3. Wprowadzenie liczebnika głównego i porządkowego 9 , 6 latki- KP4.2. Wprowadzenie liczby 9 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
Miłej pracy 😊

5.05.2020

Dzień dobry przedszkolaki. Witam Was serdecznie!
Zaczynamy od ćwiczeń porannych z ruletką . Ciekawe jakie dziś ćwiczenia wylosujecie? Posłuchajcie bajki pod tytułem „W bibliotece”.

Odpowiedzcie na pytania:
Dokąd wybrały się dzieci z przedszkola?, Jak przedszkolaki zachowywały się w bibliotece? Co pani bibliotekarka pokazała gościom? Co robiły dzieci w czytelni?

A teraz zachęcam do zabawy „Półka z książkami”. Porównajcie książki znajdujące się w Waszym domu. Czym się od siebie różnią? Co mają wspólnego? Wskażcie cienkie/grube książki. Następnie proszę ułóżcie książki od najmniejszej do największej. Według jakiego szyfru można je posegregować? Spróbujcie przeliczyć książki. Możecie porównać książki pod względem ilości, określić jakich książek jest więcej, mniej lub tyle samo (np. najwięcej bajek, kulinarnych itp…)

Karty pracy: 5 latki- KP4.1, 6 latki- KP4.1. Miłego dnia 🤗

4.05.2020

Dzień dobry 😊.Witam wszystkich w nowym tygodniu 🤗
1. Dziś zagadka na dzień dobry:
„Choć nie ma zamka ani kluczyka,
Często otwierasz ją i zamykasz.
W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,
wierszyków , bajek i opowieści”.(książka)
2. Zacznijcie dzisiejszy dzień od przejrzenia domowej biblioteczki. Bierzcie po kolei książki do ręki- pooglądajcie okładki, przeglądnijcie strony. Zastanówcie się , która z nich jest tą Waszą ulubioną? Opowiedzcie o niej. Jeśli traficie na taką, której nie znacie, zastanówcie się o czym ona może być, jak potoczy się opowieść, niech podpowiedzą Wam ilustracje.
3. Posłuchajcie wiersza Iwony Salach „Moje książki”. Odpowiedzcie na pytania do wiersza:
-Dlaczego dobrze jest mieć książki w domu?
-Dlaczego dobrze jest czytać je codziennie?
-Co trzeba zrobić zanim weźmiemy książkę do ręki?
-Jak należy prawidłowo obchodzić się z książkami? (nie zaginamy rogów, delikatnie obracamy kartki, by się nie pomięły lub podarły, nie rysujemy po książkach, odkładamy je na swoje miejsce)
4. Obejrzyjcie film „Jak powstaje książka”.

Zachęcam do stworzenia, zaprojektowania własnej książeczki. Miłej pracy🤗POWODZENIA👍

Dodatkową pracą, ale jakże ważną, jest wykonanie laurki albo rysunku – technika dowolna – dla naszych Kochanych Strażaków z OSP Frombork w podziękowaniu za ich pracę z okazji Międzynarodowego Dnia Strażaka i zamieszczeniu jej na FB Przedszkola.

2.05.2020

Z okazji dzisiejszego Dnia Flagi oraz jutrzejszego Święta Konstytucji 3 Maja proponujemy Dzieciom uroczyste uczczenie tych ważnych dla nas – Polaków dni, wspólnym odśpiewaniem w dniu jutrzejszym – niedziela godz. 12:00 – piosenki „Jesteśmy Polską i Polakiem”. Fragmenty nagrań piosenki lub zdjęć prosimy przesłać na adres mailowy k.janicka@szkola-frombork.edu.pl