Grupa IV

26.06.2020

Drogie Komety!!!!!
Witam Was w piątek….To już nasz ostatni dzień w przedszkolu.Tak trudno w to uwierzyć…. Czas płynie zdecydowanie za szybko….. Posłuchajmy piosenki, która świetnie oddaje dzisiejszy nastrój. Przypomnijmy sobie wierszem jak to było w przedszkolu…. Kochani! Dziś jest czas na wspomnień… Przesyłajcie zdjęcia z czasów przedszkola…Powspominajmy razem… I jeszcze…
Ja od siebie chcę wam życzyć na początek,
Żeby nauka szła jak z płatka
Żeby tyle było szóstek,
ile pszczół na polnych kwiatkach.
Żeby pochwał było tyle,
ile szyszek w gęstym borze,
żeby w szkole było milej
niż nad rzeką lub nad morzem.
Długopisy, wszystkie pióra
niechaj piszą mądrze, ładnie
i niech skrzypią tak jak żuraw,
kiedy błąd się gdzieś zakradnie.

Życzę zabaw z kolegami
kolegów do zabawy,
Szczęścia, zdrowia, pomyślności,
i w klasie pierwszej wiele wytrwałości.
Bądźcie zdrowe, miłe i radosne,
miejcie w sercach zawsze wiosnę.
Niech wam świeci promyk słońca,
Na cenzurkach szkół do końca.
Kochani Rodzice!!! Bardzo, bardzo dziękuję za te wspólne cztery lata, które tak szybko minęły… Moje kochane Komety, które podczas przygody z przedszkolem byłyście: Krasnoludkami, Biedronkami, Mądrymi Misiami, Planetkami będzie mi Was brakować…
Nie mówię: „Żegnajcie”, lecz: „Do widzenia”…

25.06.2020

Drogie Komety!!!!!
Witam Was serdecznie w cieplutki czwartek!!!!!
Wakacje już coraaaaaz bliżej… Dziś zachęcam Was do wysłuchania opowiadania O. Masiuk „Żegnaj przedszkole! Witaj szkoło!” Odpowiedzmy teraz na pytania:
-Jakie ważne wydarzenie miało się odbyć w przedszkolu?
-Jak dzieci przygotowywały się do uroczystości?
-Jak zachowywali się Blue i Supełek?
-Jak myślicie, dlaczego Blue i Supełek tak się zachowali?
-Co ważnego powiedziała im pani?
Zachęcam Was wszystkich do wykonania „Laurki na pożegnanie”- narysujcie naszą grupę na niej, będzie to miła pamiątka…
Posłuchajcie piosenki „Mój kolego z przedszkola”. Tak kochani, niestety kończy się już nasza przygoda z przedszkolem… To czas na wspomnienia… Pomyślcie o swoim ulubionym koledze, koleżance, opowiedzcie jaki jest… Może go narysujcie…
Zachęcam do wykonania KP- Piszę i liczę 80.
Kochani !!!! Miłej pracy!!!!!

24.06.2020

Drogie Komety!!!!!
Witam Was serdecznie i zapraszam do nauki i zabawy!!!!
Dziś zaczniemy od wierszy:
Bezpieczne opalanie
B. Szelągowska
Choć na plaży piasek parzy.
My się słońca nie boimy
Bo nas chroni krem z filtrami.
Smarujemy się nim sami!
Bo mam czapkę taką z daszkiem,
A siostrzyczka ma kapelusz.
Na wakacjach – to wam powiem
Trzeba także dbać o zdrowie!
Wakacyjne rady
Wiera Badalska
Głowa nie jest od parady
I służyć Ci musi dalej
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
Kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda,
Chłodna, bystra, czysta.
Tylko przy dorosłych
Z kąpieli korzystaj
Jagody nieznane,
Gdy zobaczysz w borze,
Nie zrywaj! Nie zjadaj,
Bo zatruć się możesz.
Biegać boso – przyjemnie,
Ale ważna rada:
Idąc na wycieczkę
Dobre buty wkładaj
-O czym należy pamiętać, wyjeżdżając na wakacje?
-Jakie rady usłyszeliśmy w obu wierszach?
-Co to znaczy, że należy zawsze myśleć?
Posłuchajcie teraz piosenki „Bezpieczne wakacje”- Pamiętajcie!!!! Zawsze należy pamiętać słowa, które są zawarte w piosence. Zachęcam do obejrzenia filmu edukacyjnego „Niestraszki w internecie- Jedziemy na wakacje”.

Zachęcam do wykonania KP-32 oraz Czytanka 82-83.

22.06.2020

Drogie Komety!!!!!
Witam Was serdecznie!!! Mamy już od wczoraj kalendarzowe lato!!!
Zacznijmy dziś od wiersza J. Brzechwy „Przyjście lata”.

-Dlaczego lubimy lato?
-Co najbardziej lubicie robić latem?
-Co najbardziej kojarzy się nam z latem? Pomoże nam zagadka:
Trwają dwa miesiące.
Lubią je uczniowie,
bo mogą odpocząć
i stawać na głowie.
Zachęcam Was do odpowiedzi na pytania o tym co lubimy, o czym marzymy…

Proponuję Wam zabawę słownikową „ Czas do szkoły”:
-W przedszkolu lubiłem, gdy…..
-W przedszkolu nie lubiłem, gdy….
-W przedszkolu czułem się…..
-Jak wygląda szkoła?
-Co się w niej robi?
Zachęcam do zabawy usprawniającej mięśnie stóp „Sprawne ręce, sprawne nogi”- do tej zabawy zdejmujemy skarpetki, bierzemy dwie kartki i ołówek i siadamy na podłodze. Poprosimy rodzica o włączenie spokojnej muzyczki i rysujemy w jej rytmie dowolne linie i kształty-najpierw ręką a następnie próbujemy nogą (ołówek trzymamy palcami stopy).
Zachęcam do wykonania KP- Piszę i liczę 77 i 78 oraz Czytanka 80-81. Kochani do środy!!!!

19.06.2020

Drogie Komety!!!!!
Witam Was serdecznie i zapraszam do zabawy ruchowej i śpiewu piosenki, którą znamy „Tęcza nad łąką”. Obejrzyjcie teraz filmik „Jak powstaje tęcza”.

Posłuchajmy teraz wiersza Agnieszki Karcz „Kraina tęczy”
Gdy na niebie słońce świeci,
Ziemia moknie w ciepłym deszczu.
To pojawia się nad światem
Droga do krainy tęczy.

Wielki pas wstęg kolorowych,
Które w kształcie są półkola.
Jeden koniec się wyłania,
drugi kończy tuż na ziemią.

Barwy widoczne tej drogi są,
Każda ze wstęg ma barwę swą.
Aż w siedmiu kolorach mienią się,
I swoim pięknem dzielą się.

Kolor czerwony to znak gorąca.
Kolor pomarańczowy to cytrusów barwa.
Kolor żółty to słońca promień.
Kolor zielony to traw i lasów barwa.
Kolor niebieski to symbol nieba.
Kolor granatowy to głębia morza.
Kolor fioletowy to lawendy zapach.

Spójrz na niebo i policz sama.
-Kiedy powstaje tęcza?
-Jakie kolory w niej występują?
-W jakiej porze roku tęczę na niebie możemy zaobserwować najczęściej?
-Z czym kojarzą się wam kolory występujące w tęczy?
Zachęcam do wykonania KP 31 oraz Piszę i liczę- 77.
Kochani miłej pracy i cudownego weekendu!!!!

17.06.2020

Kochane Komety!!!
Witam serdecznie i zapraszam do dalszego zgłębiania wiedzy o lecie i jego kolorach…..
O jakich kolorach dziś będziemy rozmawiać???:
– To kolor morza, rzeki
i pogodnego nieba.
Pomyśleć nad tym trzeba!
– Tego koloru
szukajcie w makach,
lub w muchomorze,
co rośnie w krzakach.
– To kolor auta strażackiego
i barwa serca gorącego.
Raz, dwa, trzy, zgadujesz ty!
Zachęcam do zabawy ruchowej „Gra w kolory”- dziecko porusza się w rytm muzyki. Na hasło rodzica, który podaje nazwę jakiegoś koloru, dziecko szybko dotyka przedmiotu w takim kolorze bądź wymienia nazwę przedmiotu. Na hasło RÓŻOWY dziecko staje w bezruchu.
Proponuję teraz filmik edukacyjny „Lato”. Proponuję także zabawę badawczą „Co pływa a co tonie”- bierzemy miskę z wodą i przedmioty dostępne w domu np.: metalowy klucz, piłkę gumową, klocek itp…..
Następnie dziecko próbuje ustalić, które z przedmiotów zatoną, które będą pływały i dlaczego jedne tona a inne nie….?
Zachęcam do wykonania KP 30, Piszę i liczę 76 oraz Czytanka 78-79.
Kochani do piątku!!! Miłej pracy i zabawy!!!

16.06.2020

Drogie Komety!!!!!
Witam Was serdecznie i zapraszam do zabawy ruchowej „My jesteśmy żabki”.

Jaki kolor ma żaba?
Posłuchajmy teraz wierszyka M. Strzałkowskiej o tym kolorze:
Grasz w zielone? Gram!
Masz zielone? Mam!
Mam pączki, listki, gałązki, zarośla, łąki i drzewa, ogrody, w których wśród liści
Zielony agrest dojrzewa- świat cały po horyzont zielenią wokół się mieni,
Więc mogę grać w zielone aż do jesieni!
Proponuje zabawę słownikową „ Co jest zielone?”- proszę podajcie jak najwięcej rzezy, które są zielone.
Obejrzyjcie teraz filmik „Jak mieszać kolory”, jest też przepis na kolor zielony….. Proponuję wykonanie żaby technika origami.

Zachęcam do wykonania KP- Piszę i liczę 76 oraz Czytanka 78.
Miłej zabawy i nauki!!!

15.06.2020

Drogie Komety!!!!! Serdecznie Was witam po długim weekendzie!!!! Zapraszam do wspólnej nauki i zabawy……. Dziś zaczniemy od rozwiązania zagadek: -W lato pięknie Cię opali, W zimę trzyma się w oddali. Mieszka w niebie, jest gorące. Każde dziecko lubi…… -Wyrósł na drodze Na jednej nodze. Wygląda jak słońce, Ma ziarenek tysiące…… -Nie widać ich w ciągu dnia, Chociaż są nad nami. Można je zobaczyć tylko wieczorami…. -Barwy żółtej ona cała, Do herbaty doskonała. Jest w niej dużo witaminy Kwaśny w smaku sok z ……. -Roślina to taka, co kolby posiada. Można prażyć jej nasiona, a potem je zjadać. Ja jem często w kinie popcorn, przyznać się nie wstydzę. W domu także można zrobić pyszną………. Kochani! Co wspólnego mają te wszystkie rzeczy? Co jeszcze kojarzy się Wam z kolorem żółtym? Zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej „Żółte kwiaty”- stemplowanie wacikami płatków kwiatów. Moja kolejna propozycja to opowiadanie A. Czylok „O Białej Krainie i czarnoksiężniku Koloruchu”. -Jak dawno temu wyglądała Biała Kraina? -Jacy byli ludzie w tej krainie? -Co postanowił zrobić król? -Jakie kolory dostał król od czarnoksiężnika? -Czy te kolory wystarczyły, by pomalować całą krainę? -Czy czarnoksiężnik podpowiedział królowi, jak wykorzystać kolory? -W jaki sposób król rozwiązał zagadkę i czego się dowiedział? Zachęcam do wykonania eksperymentu z farbami- potrzebne trzy kolory podstawowe: żółty, czerwony i niebieski. Następnie tworzymy kolory pochodne- pomarańczowy (Żółty +czerwony), zielony (żółty +niebieski), fioletowy (niebieski + czerwony). Proponuję KP 29. Miłej pracy kochani!!!!

10.06.2020

Drogie Komety!!!!!
Serdecznie Was witam!!!! Zapraszam do wspólnej nauki i zabawy…….
Dziś zapraszam Was na kolejną wycieczkę, tym razem nad morze…….. 

-Dlaczego tak lubimy morze?
-Co zabieramy ze sobą , idąc na plażę?
-Co można robić na plaży?
-O czym należy pamiętać, gdy jesteśmy z rodzicami na plaży?
-Dlaczego woda jest niebezpieczna?
-Kto dba o nasze bezpieczeństwo nad morzem czy rzeką?
Zachęcam teraz do rozwiązania zagadek:
W cieniu jego się schowasz,
Kiedy jesteś na plaży,
A słońce z wysoka
Bardzo mocno praży. (parasol słoneczny)

Ochroni Cię przed wiatrem,
Kiedy jesteś na plaży.
Poczujesz wtedy, jak mocno
Letnie słońce praży. (parawan)

Człowiek za burtą!
O tam! Widać ręce, głowę!
Rzucić trzeba prędko,
Koło…………..(ratunkowe)

Nie leży na plaży,
Wypatruje oczy.
Gdy potrzebna pomoc,
Szybko w wodę skoczy. (ratownik)
Jakie białe ptaki
Lubią morskie szlaki? (mewy)

Stoi nad morzem. Nigdy nad rzeką.
Jej światło widać bardzo daleko. (Latarnia morska)

Nad morzem ta łódź
To jest miejsce pracy.
Na połów ryb tą łodzią
Ruszają rybacy. (kuter rybacki)
Posłuchajcie wiersza Krzysztofa Roguskiego „Rzeka”:
Skąd i dokąd płynie rzeka?
Tak się śpieszy i nie czeka?
Wtem szybciej płynąć zaczyna:
Tu opada, tam się wspina,
Po podłożu, po korzeniach,
Ślizga się też po kamieniach,
Dolinami lub przez las,
Jakby płynęła na czas!
Wciąż przed siebie i wciąż dalej,
Wodospadem w dół, po skale!
Coraz szybszym nurtem rwie,
Nie myśli zatrzymać się!
Tu przepływa, tam przepływa…
A wody z niej nie ubywa!
Tu zakręca, drogę skraca,
Ale nigdy nie zawraca!
I przez miasta, i przez wsie
Długą wstęgą wije się.
Tutaj skręci, tam okrąży,
A i tak przed czasem zdąży!
Tu zabłądzi, tam się zgubi,
Wszędzie chlapie, bo tak lubi.
I tak płynie z gór do morza
Poprzez miasta i bezdroża…
Kochani zachęcam Was do wykonania KP- 26,27 i 28 oraz Piszę i liczę- strona 74 i 75. Kochani miłej pracy i cudownego ciut dłuższego weekendu!!!!!
Komety w poniedziałek ubieramy się na żółto!!!!!

9.06.2020

Drogie Komety!!!!!
Witam Was dziś serdecznie i zapraszam do zabawy ruchowej z klaskaniem. Zapraszam Was teraz na filmik ze Skrzatem Borówką nad jezioro.

-Co to jest jezioro?
-Co możemy robić nad jeziorem?
-Jakie ptaki możemy spotkać nad jeziorem?
-Jakie zwierzęta zamieszkują tereny przy jeziorach?
-Czym różni się krajobraz nadmorski od krajobrazu jezior?
-Co takiego samego można spotkać nad jeziorem i nad morzem?
Zabawmy się teraz w „Tropicieli nad jeziorem”- odszukajcie elementy pokazane na dole strony i je policzcie. Zapiszcie ich liczbę cyframi- KP 25.
A teraz zastanówmy się, co można robić n wakacjach? Proszę pamiętajcie, aby wypowiadać się całymi zdaniami- Czytanka 77.
Proponuję także zabawę plastyczną „Na plaży”- wykorzystujemy Wyprawkę( teczka z gumką) strona 55. Wypełnijcie proszę kontury rysunku dowolną techniką i kolorem.
Miłej pracy kochani!!!!

8.06.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was ciepło w nowym tygodniu….coraz bliżej już wakacje!!!!
Porozmawiamy o tym w tym tygodniu.
Na dobry początek zacznijmy od gimnastyki.

Posłuchajmy teraz wiersza Bożeny Formy „ Co to jest krajobraz”.
To widok pól zbożem pokrytych,
zielonych łąk dookoła.
To szczyty wysokie, skaliste
i gładkie tafle jeziora.

To morza wzburzone fale,
plaże piaszczyste, szerokie.
Pagórki pokryte lasami,
szumiące rzeki głębokie.
-Co to jest krajobraz?
-O jakich krajobrazach jest mowa w wierszu?
-Jak wygląda krajobraz górski?
-Może byliście w górach i potraficie dokładnie opowiedzieć jak tam jest?
Zapraszam Was teraz na górską wędrówkę z Zosią i Kubą.

Proponuje teraz zabawę dydaktyczną „ Sokole oko”- wyszukajcie proszę na dwóch ilustracjach takie same elementy, połączcie też właściwie kropki , zaczynamy od 1. Pokolorujcie pięknie obrazek- KP 24
Zachęcam też do zabawy „Wszystko słyszę”- Czytanka 76.
Miłej pracy Kochani!!!!!

5.06.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was serdecznie w piątek….Jutro mamy sobotę, potem niedzielę a to znaczy, że odpoczywamy………
Dziś zaczniemy od wiersza Elizy Rozdoby „Zostań moim przyjacielem”
Zostań moim przyjacielem
i na co dzień i w niedzielę,
ja dla ciebie wszystko zrobię,
nawet deser oddam tobie
i czerwony wóz strażacki,
stare klocki, brata znaczki
i książeczkę z naklejkami,
siostry pudło z zabawkami
i jej ulubione lale
i nie będzie mi żal wcale…
Zostań moim przyjacielem,
dam ci dwie drożdżówki z serem
i kawałek czekolady,
co już zjeść nie dałem rady,
i w kieszeni spodni noszę,
zgódź się, zgódź, tak ładnie proszę!
Dam ci nawet jeden grosik,
co na szczęście możesz nosić…
Wszystkim z tobą się podzielę!
Zostań moim przyjacielem!
-Kogo możemy nazwać przyjacielem?
-Dlaczego warto jest mieć przyjaciela?
-Kto może być naszym przyjacielem?
-Co wy bylibyście w stanie zrobić dl swojego przyjaciela?
-Gdzie możemy znaleźć przyjaciela?
Zapraszam teraz do zabawy ruchowej „ Taniec Hula”. Proponuję teraz Czytankę strona 75- Dokąd wybiera się Supełek?; Co zabrał do plecaka?; Jak nazywa się taniec, który jest tańczony na Hawajach?; Jak ma na imię dziewczynka, która tańczy taniec Hula?.
Zachęcam także do wykonania KP 23 a także duża rozkładana KP z literką H i prace domowe- H.
Miłej pracy Kochani!!!!! Wypoczywajcie podczas weekendu!!!

4.06.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was serdecznie, dziś zaczynamy od obejrzenia filmiku edukacyjnego „Dzieci z różnych stron świata”. A teraz sprawdźmy, co zapamiętaliście….zachęcam do rozwiązania zagadek:
-Gdy czas na łowy to igloo buduje, uczy swego synka, jak się poluje (Eskimos)
-Pałeczkami ryż zjada, legendy o smokach opowiada, ma skośne oczy i żółtą skórę, jego kraj otoczony jest Wielkim Murem (Chińczyk)
-Indianie mówią o nas „Biała twarz”, zajrzyj do lusterka i już go masz! (Europejczyk)
-Na sawannie urządza polowanie, już z daleka słychać tam-tamów granie. (Afrykańczyk)
-Gdy świętuje, chodzi w pióropuszu, fajkę pokoju pali, by dodać sobie animuszu. (Indianin)
Zachęcam do rozmowy „ Mój sposób na nudę”- Co to jest nuda?; Co można robić, żeby się nie nudzić?; Posłuchajcie piosenki „Nuda to wielka paskuda”. Narysujcie proszę Wasz sposób na nudę!!!!!
Supełek też się nudził, zaprosił więc kolegów. Miało ich być 10-weźcie proszę tyle klocków lub innych przedmiotów, jednak 2 kolegów nie przyszło. Ilu gości będzie miał Supełek?
Ale to nie koniec….zadzwoniło jeszcze dwóch kolegów, że ich też nie będzie…Ilu kolegów będzie? Udały się obliczenia? Jestem pewna, że tak!!!!
Dodatkowo proponuję KP 22 oraz strona 73(Piszę i liczę)
Miłej pracy kochani!!!!!

3.06.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was serdecznie i zachęcam do zabawy na spostrzegawczość „Dzieci Świata”. Proponuję teraz wysłuchanie opowiadania Olgi Masiuk „ Nowa dziewczynka”
-Kto zjawił się w przedszkolu?
-Jak wyglądała nowa dziewczynka?
-Jak miała na imię nowa dziewczynka?
-Jaki kłopot miały dzieci i Mia?
-Jak zachowały się dzieci w stosunku do nowej dziewczynki?
-Jak myślicie, czy z każdym człowiekiem można się porozumieć?
Wykonajmy teraz KP 21- proszę pokolorować obrazki i ułożyć dzieciom imiona. Pomóżcie również Supełkowi spakować się na wyjazd nad morze…..
Proponuję również zabawę dydaktyczną ”Koledzy z dalekich krajów””- Czytanka 74.
Wykonajmy pracę plastyczną „Mój kolega z innego kraju….”- narysujmy wyobrażonego kolegę z innego kraju. Opowiedzmy o nim, jak może mieć na imię, co lubi, gdzie mieszka….
Zachęcam do wysłuchania piosenki „Wszystkie dzieci nasze są”. Zaśpiewajmy wspólnie refren!!!!
Miłej pracy i zabawy Komety!!!!

2.06.2020

Kochane Komety!!!!!
Serdecznie witam we wtorek, dziś zaczynamy od gimnastyki. Zachęcam teraz do zabawy „Domino literowe”- dziecko rozpoczyna zabawę mówiąc wyraz, następna osoba mówi wyraz na literę, która była ostatnia w wyrazie poprzednim i tak dalej……
A teraz zagadka:
Wakacyjna to huśtawka,
Obozowy hit harcerzy.
Hulaj dusza- można chrapać,
Niech spróbuje, kto nie wierzy.
Huśtał się w nim bez wahania,
Hardy Hubert, a tymczasem,
Wpadł huragan, zachwiał drzewem,
Druh na ziemię spadł z hałasem.
Czy już wszyscy odgadli??? Jestem pewna, że tak!!!!!
-Co to za przedmiot?
-Jaką głoską rozpoczyna się ten przedmiot?
-Jakie znacie inne przedmioty rozpoczynające się ta głoską?
Proponuję KP 19 oraz stronę 72 (Piszę i liczę).
Obejrzyjcie na koniec prezentację o dzieciach z różnych stron świata, ich domach i zabawach. Uważnie oglądamy i wykonujemy polecenia.
Miłej pracy kochani!!!!

1.06.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was serdecznie w nowym tygodniu……szczególnie miło i ciepło w ten cudowny i wyjątkowy dzień….. Jakie dziś mamy święto???? Bajeczka nam pomoże rozwiązać tą zagadkę…….. Obejrzyjmy teraz film o dzieciach z całego Świata.

Posłuchajcie wiersza Jarosława Poloczka
MAM PRAWO DO …
Mam prawo do bycia, do życia, do chcenia.
Mam prawo do miłości, radości, tworzenia.
Mam prawo do nauki, wiedzy i wiary.
Mam prawo do marzeń, do snu i zabawy.
Mam prawo do chleba, ubrania, pokoju.
Mam prawo do gniewu i złego nastroju.
To wszystko jest takie poważne, dorosłe,
powiem to jak dziecko, zwyczajnie, najprościej.
Chcę się bawić w piaskownicy, dom zbudować dla dżdżownicy.
Z kolegami w piłkę grać i niczego się nie bać.
Latem lizać zimne lody, stać na deszczu dla ochłody.
Chcę na łące zrywać kwiaty i przytulać się do taty.
Zimą toczyć śnieżne kule i się z mamą pieścić czule.
Chcę by mi czytano bajkę o kocie, co palił fajkę.
Chcę też domek mieć na drzewie i co jeszcze chcę mieć, nie wiem.
Ale jedno wiem na pewno, to CHCĘ MIEĆ:
PRAWO DO GODNEGO ŻYCIA,
BEZ WOJEN, GŁODU I BICIA,
BEZ STRACHU, SMUTKU I ŁEZ.
Zachęcam do wykonania KP 20 oraz do wykonania pracy plastycznej dowolna techniką „Szczęśliwy świat dzieci”.
Kochani miło spędzajcie dzisiejszy dzień !!! Wszystkiego co najpiękniejsze w Waszym Dniu!!!!

29.05.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was serdecznie, dziś zaczniemy od gry zręcznościowej „Koło fortuny”- wykonaj zadanie. Następnie zachęcam Was do wysłuchania piosenki „Jak rozmawiać z psem”. -Co to jest obce, nieznajome zwierzę?
-O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome zwierzę dla nas, np. psa?
-Jak powinniśmy zachować się, gdy podczas spaceru widzimy za siatką psa?
-Jak powinniśmy zachować się, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np. słonia, żyrafę, lwa, foki?
Obejrzyjcie teraz filmik edukacyjny „Jak zachować się wobec obcego psa”. Ustalmy „KODEKS” bezpiecznego zachowania się podczas spotkań z nieznajomymi zwierzętami:
-Trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest zwierzę!
-Stoimy bez ruchu, gdy pies nas wącha!
-Nigdy nie dotykamy nieznanych zwierząt!
-Gdy chcemy pogłaskać psa, zawsze musimy o to zapytać jego właściciela!
-W zoo stoimy za barierkami!
Pamiętajcie o tym zawsze!!!!!
Proponuję teraz KP 18-oceńcie zachowanie poszczególnych osób w przedstawionych sytuacjach.
Zachęcam też do wykonania KP ( rozkładana) z 10 oraz praca domowa Z.
Miłej pracy i cudnego weekendu!!!

28.05.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was serdecznie, dziś zaczniemy od zagadek słuchowych…..
Co to za zwierzę???? Przymykamy oczka i wytężamy słuch. Teraz proponuję zabawę ruchową „ Wąż idzie do lekarza”- siadamy na podłodze w siadzie prostym, staramy się poruszać do przodu bez zginania kolan. Unosimy lekko do góry raz jedną, raz drugą nogę wraz z biodrem i pośladkiem i przesuwamy się do przodu. Wąż doszedł do lekarza….. My też wybierzmy się na wycieczkę do lecznicy zwierząt.

-Jak nazywa się lekarz, który leczy zwierzęta?
-Na czym polega praca weterynarza?
-Kiedy weterynarz jest potrzebny zwierzętom?
Proponuje wykonanie pracy plastycznej „W lecznicy”.
Zachęcam też do ćwiczeń utrwalających literkę Z- Czytanka 72-73 oraz duża, rozkładana KP Z.
Miłej pracy kochani!!! Miłych i ciekawych wrażeń podczas wycieczki!!!!

27.05.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was serdecznie i zapraszam na wycieczkę…..

-Dokąd pojechały dzieci?
-Kto tam mieszka?
-Jakie zwierzęta dzieci zobaczyły w ZOO?
-Jaką głoską rozpoczyna się wyraz ZOO?
-Czy w ZOO mieszkają zwierzęta, których nazwa rozpoczyna się głoską Z?
Zachęcam teraz do wysłuchania wiersza Bożeny Formy „Wycieczka do ZOO”.
Do ZOO dzisiaj wyruszamy, skromny bagaż zabieramy.
Każdy niesie plecak mały, a w nim ekwipunek cały.
Pelerynę, z daszkiem czapkę mały soczek i kanapkę.
Jest aparat, zatem dzisiaj będzie zdjęcie obok misia.
Już bilety są kupione, więc ruszamy w prawą stronę.
Pełno krzewów dookoła, nagle dziwny głos nas woła.
Spoglądamy, a przed nami basen z małymi fokami.
Szybkie, zwinne, wciąż nurkują, różne sztuczki pokazują.
Zaraz obok jest żyrafa. A z nią mama oraz tata.
Długie szyje wyciągają, z góry na nas spoglądają.
Tuż za nimi niedźwiedź biały, zanurzony w wodzie cały.
Słońce daje się we znaki, upał jest nie byle jaki.
Trochę z boku wielka skała, a tam lwia rodzina cała.
Lew w półcieniu jak głaz leży bacznie wszystkich wzrokiem mierzy.
Na polanie wielkie słonie. Ktoś wyciąga do nich dłonie.
Tak nie wolno! Zapamiętaj! Wszak to dzikie są zwierzęta.
Są flamingi i bociany, barwne kaczki, pelikany.
Jastrząb, orzeł, oraz sępy, każdy z nich ma dziób zagięty.
Koło klatki z niedźwiedziami pełno dzieci z rodzicami.
Misie pięknie się kłaniają, śmiesznie głowy przechylają.
Była także pani zebra lecz przed chwilą gdzieś pobiegła.
Widać Emu, piękne lamy i gazele jak z reklamy.
Oto tygrys w pręgi cały łowczy z niego doskonały.
Wspominając dawne życie o wolności marzy skrycie.
Pora kończyć tę wyprawę, chociaż wszystko tu ciekawe.
Chętnie kiedyś powrócimy resztę zwierząt zobaczymy.

-Ile zwierząt udało się wam zapamiętać?
-Jakiego zwierzęcia dzieci nie zobaczyły, bo gdzieś pobiegło?
Zachęcam teraz do zabawy ruchowej „Wycieczka do zoo”.

Proponuję teraz KP 17 oraz zabawę grafomotoryczną „Paski zebry”- Piszę i liczę 70 strona.
Miłej pracy kochani!!!!

26.05.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was serdecznie w ten cudowny dzień…….Dziś Dzień Mamy, zacznijmy więc od buziaków dla Mamusi!!!!!! Proponuję 10!!!!!!!!!!! Zaśpiewajmy mamusi sto lat……

Teraz zachęcam do wysłuchania wiersza Bożeny Formy „ W sklepie zoologicznym”:
Ulicami miasta
idzie Maciuś z mamą.
Nagle przed sklepem
na chwilę przystanął.
W sklepie pełno zwierząt:
myszki i szynszyle,
kolorowe ryby.
Skąd ich tutaj tyle?!
Papugi, kanarki,
jest też morska świnka,
a w akwarium mieszka
żółwiowa rodzinka.
Może da się wreszcie
namówić dziś mamę
i Maciuś wymarzone
zwierzątko dostanie.
-Przed jakim sklepem przystanęli Maciuś z mamą?
-Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?
-Jak wygląda szynszyla?
Obejrzyjcie teraz filmik o najbardziej niewiarygodnych zwierzętach domowych….

Ile było tych zwierząt??? Wykonajcie tyle podskoków, ile było zwierzaków. Teraz proponuję wykonanie KP 15- dzisiejszy dzień jest dniem liczby 10…..Zachęcam też do wykonania ćwiczeń ze strony 71 (Piszę i liczę).
Kochani miłej pracy i cudownego świętowania Dnia Mamusi!!!!!

25.05.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was serdecznie w poniedziałek po odpoczynku…..
Dziś zaczniemy od zagadki, co będzie tematem w tym tygodniu. Jestem pewna, że wszystkim udało się odgadnąć!!!!!
Moja kolejna propozycja to opowiadanie Joanny Raweckiej „Pół marzenia”.
-O czym marzyła Nina?
-Dlaczego rodzice nie chcieli się zgodzić na jej prośby?
-Co oznacza to słowo-odpowiedzialność?
-Kto pomógł Nince?
-Jak rozwiązała problem pani Ada?
-Jakie zwierzątka macie w domu lub jakie chcielibyście mieć?
-Jak należy opiekować się zwierzętami?
-Jakie znacie zwierzątka domowe, które mają cztery łapy?
Teraz pora na ćwiczenia gimnastyczne, dziś pod hasłem „Dzieciaki naśladują zwierzaki”. Komu się tak uda?????
Teraz zachęcam do wykonania KP 16- ułóżcie historyjkę obrazkową we właściwej kolejności i opowiedzcie historyjkę.
Proponuję wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką „Mój pupil”. Ten, którego posiadamy lub o którym marzymy……
Miłej pracy kochane Komety!!!!

22.05.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was serdecznie w piątek……
Dziś zaczniemy od powtórzenia informacji z tego tygodnia, uważnie słuchajcie i odpowiedzcie na pytania. Powtórzmy dziś nasza zabawę ruchową „Idzie rak”.
Proponuję teraz zabawę sensoryczną „Skrzynia domowych skarbów”. Rodzic wkłada do pudełka różne domowe przedmioty: gąbkę do zmywania, trzepaczkę, kubek, szczotkę i inne domowe przedmioty. Dziecko wkłada ręce do pudełka, chwilę dotyka jeden z przedmiotów i próbuje odgadnąć, co to jest……następnie wyciąga i sprawdza.
A teraz podziękowanie dla mamusi i tatusia. Posłuchajcie piosenki, spróbujcie zaśpiewać refren…….
Moja kolejna propozycja to ćwiczenia w czytaniu- Czytanka 70-71.
Zachęcam do weekendowych spacerów, róbcie zdjęcia w naszym pięknym mieście, bądźcie razem, może coś wspólnie upieczecie…… Pięknego weekendu! Bawcie się dobrze!!!!

21.05.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was serdecznie, dziś proponuję zacząć od zabawy ruchowej przy muzyce. Teraz zaśpiewajmy piosenkę kochanej mamusi, to wprawi ją w cudowny nastrój i dzień na pewno będzie cudowny… Zróbmy KP 12- to nauka jak wspierać rodziców!!!!
Moja kolejna propozycja to „Laurka dla rodziców”, wykorzystajmy KP 13- wytnijcie wyrazy, odczytajcie i wklejcie proszę we właściwe miejsce. Podpiszcie się proszę.
Wykonamy też kwiatki dla rodziców- W 40-41 (teczka z gumką), dobrze przyjrzyjcie się instrukcji obrazkowej.
Można skorzystać z innych propozycji, prezentów nigdy dość….. Miłej pracy kochani!!!!

20.05.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was serdecznie i zapraszam do zabawy ruchowej ”Idzie rak”:
Chodzi sobie mały rak, (dzieci idą cztery kroki do przodu)
Raz do przodu, a raz wspak. (dzieci robią cztery kroki do tyłu)
Dokąd idziesz mały raku? (dzieci idą cztery kroki do przodu)
Tam, gdzie domek z tataraku (dzieci robią cztery kroki do tyłu)
Bo w nim mama, tata, brat (dzieci idą cztery kroki do przodu)
I ja, bardzo mały rak! (dzieci stojąc w miejscu pokazują na siebie i kucają)
Teraz zachęcam do wysłuchania opowiadania Liliany Fabisińskiej „Kosmici z odkurzacza”, odpowiedzmy na pytania:
-„Co dostali rodzice Paulinki w prezencie; Nad czym zastanawiała się Paulinka; W jaki sposób próbowała sprawdzić, czy w środku są ludziki; Co sprawdzał tata Paulinki; Jakie inne sprzęty pomagają w codziennych pracach domowych?”.
Teraz zachęcam do wykonania KP 14 ale najpierw rozwiązujemy zagadki dotyczące sprzętów domowych i wskazujemy je na obrazkach:
-W każdej kuchni stoi metalowa skrzynka, w której się nie psuje mleko ani szynka.
-Gdy włożysz do niej brudne ubranie, po jakimś czasie czyste się stanie.
-Dzięki niemu łatwiej i lepiej się czyta, wciągnie każdy pyłek z najdalszego kąta.
-Wygląda jak duża metalowa skrzynia, sama zmywa sztućce i brudne naczynia.
-Kiedyś miało duszę, dziś jest elektryczne. Dzięki niemu spodnie mają kanty śliczne.
-Gdy się włączy silnik, ta sprytna maszyna trawę na trawniku równiuteńko ścina.
Co łączy wszystkie te sprzęty? Kto może z nich korzystać? W jaki sposób pomagacie w domowych obowiązkach?
Teraz ćwiczenie na spostrzegawczość. Moja ostatnia propozycja to „Domowe porządki” Supełka, Paka i Blue. Sprawdźmy, jak oni pomagają w domu- wykonajcie poprawnie obliczenia i odpowiednio pokolorujcie pola z wynikami- Piszę i liczę 69. Kochani miłej pracy!!!!!

19.05.2020

Kochane Komety!!!!!
Dzień dobry we wtorek, dziś zaczynamy od filmiku edukacyjnego o ważnych dla nas osobach… Moja kolejna propozycja to piosenka, której się uczyliśmy „Moja wesoła rodzinka”. Przypomnijmy ją sobie…… Teraz zabawa matematyczna „Piegowate liczby”, nim ją zaczniemy Mądra Sowa przypomni nam poznane cyfry. Zachęcam do zabawy kostką do gry, Rodzic eksponuje dziecku kwadrat z układem kropek a dziecko mówi ile to jest…..Można rzucać kostką i dziecko podaje liczbę.
Moja kolejna propozycja to wykonanie korali dla Mamy…..najpierw KP 11- kolorujemy geometryczne korale, pamiętając o zachowaniu rytmu. Następnie najpiękniej jak potraficie kolorujecie „Bukiet dla Mamy i Taty”.
Wczoraj rozwiązywaliśmy zagadki o zawodach, jakie wykonują Wasi rodzice, Wy już też wszyscy wiecie czym zajmują się mamusia i tatuś, stąd moja ostatnia propozycja dla Was- zabawa plastyczna „Rodzice przy pracy”, rysujemy swoich rodziców podczas pracy związanej z ich zawodem lub podczas prac domowych.
Komety do pracy!!!! Miłego dnia!

18.05.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was serdecznie w nowym tygodniu i od razu zaczynamy od gimnastyki. Moja kolejna propozycja to rozmowa o Waszej rodzinie……”Ile osób liczą wasze rodziny; Co robicie w rodzinie razem?”. Teraz otwórzcie KP 10, uzupełnijcie luki w ilustracji naklejkami i opowiedzcie treść tej ilustracji:
– Kogo przedstawia ilustracja?
-Co robią poszczególne osoby?
-Jakie emocje można odczytać z postawy poszczególnych osób?
Proponuję teraz rozwiązanie zagadek o zawodach, które wykonują nasi rodzice…. Jakie zawody wykonują Wasi rodzice?
Zachęcam do wykonania portretów swoich najbliższych, podpiszcie je, kreśląc po śladzie- Piszę i liczę 68 strona. Kochani miłej pracy!!!!

15.05.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was w piątek, przed nami weekend i chwila odpoczynku…..
Jeśli będziecie na spacerkach zachęcam do obserwacji na łące, w parku, może ktoś z Was ma lupę……zamieńcie się prawdziwych tropicieli i poobserwujcie spotkane gatunki. Spróbujcie je nazwać.
Zachęcam do obejrzenia filmiku o rozwoju motyla.
Proponuję teraz rozwiązanie zagadek słuchowych, znajdą się wśród nich zwierzęta i owady, które spotkaliśmy na łące, zamykamy oczka……. Zachęcam do wykonania pracy „Kolorowy motyl”- KP 9, proszę dobrze przyjrzeć się kodowi i odpowiednio zmienić kolory.
Kochane Komety w ramach utrwalenia poznanej litery ł, Ł zachęcam do wykonania KP (prace domowe).
Bawcie się dobrze, obserwujcie majowy, piękny krajobraz i odpoczywajcie!!!!

14.05.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was i zapraszam do zabawy ruchowej „ Gram w zielone”. Najpierw wysłuchajcie  piosenki Majki Jeżowskiej. Zabawa do piosenki polega na tym, że co jakiś czas Rodzic robi przerwę w muzyce i wypowiadamy słowa: „Grasz w zielone? Gram! Masz zielone? Mam!” W tym momencie szukamy w domku czegoś zielonego. Zabawę powtarzamy kilka razy. Możecie też tak spróbować się bawić podczas spacerku, będzie dużo łatwiej.
Odpowiedzcie teraz, co to za zielone zwierzę:
Jest zawsze roześmiana, lecz gdy usłyszy bociana,
To o drogę nie pyta, tylko do wody szybko zmyka.
Posłuchajcie wierszyka o naszej bohaterce. Obejrzyjcie filmik o rozwoju żaby, to pomoże Wam w wykonaniu Karty Pracy 8. Zachęcam do utrwalenia cyfry 0- wykonajcie dużą rozkładaną kartę a także proponuję ćwiczenia w czytaniu- Czytanka 69. Kochani miłej pracy!!!!

13.05.2020

Kochane Komety!!!!!
Witam Was w środę i zachęcam na początek do obejrzenia filmiku. Kto był głównym bohaterem filmiku? – Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce?
Proponuję teraz wysłuchanie opowiadania Joanny Modelskiej „Gdzie się podziały nasze kropeczki?”. Odpowiedzmy teraz na pytania:
-Co przydarzyło się biedronkom?
-Kto im pomógł?
-Co zrobili przyjaciele biedronek z łąki?
-Jeśli spotkamy biedronkę bez kropek, to jak możemy nazwać liczbę kropek ?-ZERO
Proponuje teraz rozwiązanie łamigłówek. Zachęcam też do zabawy klockami lub innymi drobnymi przedmiotami dostępnymi w domu, można wyciąć kółeczka…..Rodzic mówi nam lub pokazuje liczbę (0-9), zadaniem dziecka jest utworzenie zbiorów . Następnie wskazujemy, gdzie jest najmniej, a gdzie najwięcej figur. Staramy się utworzyć szereg z utworzonych zbiorów wg rosnącej lub malejącej liczby elementów. Wykonajmy KP 7 oraz 67 (Piszę i liczę). W celu utrwalenia poznanej wczoraj literki ł, Ł proponuję wykonanie karty z ł- duża rozkładana. Kochani miłej pracy!!!!!

12.05.2020

Drogie Komety!!!!!
Dziś zaczynamy od gimnastyki, przenosimy się na łąkę i do dzieła. Zachęcam teraz do rozwiązania zagadek dotyczących majowej łąki. Teraz mam pytanie do Was: Kto po łące chodzi na łapach? Ile łap ma to zwierzę?
Jednym z nich jest bohater naszego wierszyka:
„Krecik” Bożena Forma
Jestem sobie mały krecik,
chcę by dzieci mnie poznały.
Bardzo miękkie mam futerko,
nim pokryty jestem cały.
Najśmieszniejsze moje łapki,
ciągle ziemię wypychają.
Silne, płaskie, jak łopatki,
zawsze w pracy pomagają.
Swoim ryjkiem bardzo lubię
korytarzy drążyć wiele.
Spulchniać zbite bryły ziemi,
wiercić przejścia i tunele.
Gdy na dworze silne mrozy,
w milej norce, wśród zapasów
siedząc, marzę o przetrwaniu
do wiosennych lepszych czasów.
• Jak wygląda kret?
• Gdzie żyje kret?
• Dzięki czemu może kopać korytarze?
• Do czego są porównane łapki kreta?
• Ile łap mają dwa krety?
• Jaką głoską rozpoczyna się wyraz łapa?
• Jakie znasz inne wyrazy rozpoczynające się tą głoską?
Proponuję teraz wykonanie KP 6 i 66 str. (Piszę i liczę). Miłej pracy Komety!!!

11.05.2020

Drogie Komety!!!!!
Witam w nowym tygodniu, w którym zajmiemy się łąką i jej mieszkańcami.
Zapraszam na wycieczkę na łąkę.

Teraz zachęcam do wysłuchania opowiadania O. Masiuk „Łąka”. Odpowiedzmy na pytania: „Dlaczego dzieci źle czuły się w przedszkolu i chciały wyjść; Do czego porównały siedzenie w sali; Co zaproponowała Pani; Co usłyszały dzieci podczas wycieczki; Co zobaczyły dzieci podczas wycieczki; Jakich mieszkańców łąki dzieci usłyszały lub zobaczyły?”
Przyjrzyjcie się ilustracji ( KP 5). Spróbujcie nazwać rośliny i zwierzęta, które się znajdują na niej. Teraz proszę rozetnijcie obrazek wzdłuż linii, powstały nam kolorowe puzzle. Proszę ułóżcie je w całość i naklejcie na kartkę.
Zachęcam teraz do zabawy muzycznej improwizacyjnej: „ Taniec motyli”- można wykorzystać wstążki, apaszki, chustki. Zamieńmy się w motyle i zatańczmy swój indywidualny taniec.

Proponuję wykonanie motyla i biedronki (38 i 39 sztywne kartki). Następnie zachęcam do umieszczenia ich na panoramie łąki. Może ktoś wykorzysta taką technikę……

Kochani miłej pracy!!!!!

8.05.2020

Drogie Komety!!!!!
Dziś już piątek i przed nami weekend…… Moja pierwsza propozycja dla Was na dziś. Następnie zachęcam do zabawy w ilustratora, który okazał się nieuważny…. Kochani pomóżmy mu odnaleźć różnice pomiędzy dwoma obrazkami- Karta Pracy 4.
Zachęcam do ułożenia opowiadania o „ Przygodach Supełka”. Zacznijmy od słów: Pewnego dnia Supełek…… Przypomnijcie sobie naszą piosenkę  piosenkę o naszym Supełku. Dokończcie piosenkę samodzielnie…… Moja ostatnia propozycja to stworzenie książki. Temat nam bliski, gdyż tworzyliśmy już książeczki.  Nadajcie jej tytuł, podpiszcie obrazki samodzielnie luz z pomocą rodzica.
Miłej pracy Kochani!!!!

7.06.2020

Drogie Komety!!!!!
Dzisiejsze czwartkowe spotkanie proponuję zacząć od obejrzenia filmiku „Warto czytać”. Zachęcam teraz do wysłuchania wiersza Hanny Łochockiej „ Książka czeka”- Czytanka 66-67. Odpowiedzmy na pytania: „ Co robi dla nas książka; Jak inaczej możemy nazwać książkę; Co daje nam czytanie książek; Co to znaczy szanować książki; Jak należy postępować z książkami, by zawsze były czyste i zadbane? Wykonajmy teraz pozostałe ćwiczenia.
Zachęcam do zabawy ruchowej „ Jesteśmy bohaterami z książek”- rodzic wypowiada nazwę bajkowej postaci, zadaniem dzieci jest ją naśladować. Mogą to być następujący bohaterowie: Smok Wawelski, Kot w Butach, krasnoludki, olbrzymy, wilk itd.
Moja ostatnia propozycja to wykonanie zakładki do książki. Liczę na Waszą pomysłowość. Moja propozycja to przygotowanie prostokątów 5*20 cm. Za pomocą np. dziurkacza robimy dookoła brzegów dziurki. Przez dziurki przewlekamy kolorowe nitki, wstążeczki, tasiemki. Środek ozdabiamy według własnego pomysłu. Jest jeszcze inna propozycja na wykonanie zakładki.

6.05.2020

Drogie Komety!!!!!
Dziś zaczynamy od ćwiczeń, otwieramy okienko i do dzieła.

Teraz zachęcam Was do rozwiązania zagadek o bohaterach z książek.

Przypomnijmy sobie jak powstaje książka. Oglądaliśmy już filmik na ten temat. Pomoże nam w tym też historyjka obrazkowa- Karta Pracy 3.
Proponuję zabawę dydaktyczną „Supełek w księgarni”- 65 strona (książka Piszę i liczę). Wykorzystajcie do zabawy nasze monety. Pobawcie się w Księgarnię, przygotujcie wystawkę z książkami i ustalcie cenę od 3-9. Tu także przydatne będą nasze monety. Pamiętajcie, że musicie mieć odliczone pieniądze, ta kasa nie wydaje reszty…….
Moja ostatnia propozycja to Karta Pracy z 9 ( duża, rozkładana).

Miłej pracy Kochani!!!!

5.05.2020

Drogie Komety!!!!!
Przypomnijcie sobie jak bywaliśmy w bibliotece……
Po co tam chodziliśmy?
Obejrzyjcie filmik edukacyjny. 

Posłuchajcie teraz opowiadania „Kłótnia książek”. Spróbujmy odpowiedzieć na kilka pytań: Jak nazywa się miejsce, w którym były książki?; O co pokłóciły się książki?; Kto pomógł rozwiązać problem?; Co zrobiła księga z bajkami, by pogodzić książki?;
Popatrzcie teraz na ilustrację w książce- Czytanka 64-65: Co można robić w bibliotece?; Jak należy zachowywać się w bibliotece?; Wykonajcie ćwiczenia.
Moja następna propozycja to piosenka

Proponuję wykonanie Karty Pracy 2 (książka 4)
Miłej pracy Komety!!!!!

4.05.2020

Drogie Komety!!!!!
Witam w poniedziałek, nasz weekend był trochę dłuższy, więc dziś zaczynamy od gimnastyki.

Teraz proponuję wysłuchanie opowiadania M. Zawadzkiej „ Strażnik książek”.
Spróbujcie teraz odpowiedzieć na pytania: „ Dlaczego rybak postanowił odszukać czarodzieja?; Dokąd czarodziej zaprowadził rybaka i jaką mu dał radę?; Co zrobił rybak?; Jak zakończyła się ta historia?; Dlaczego powinno się czytać książki?; Dlaczego ważne jest, by umieć dobrze czytać?; Do czego służą książki?”.
Zachęcam Was teraz do obejrzenia filmiku jak powstają książki.

Proponuję teraz abyśmy poklasyfikowali książki według wskazanych cech- Karta Pracy 1(książka 4).
Moja ostatnia propozycja to narysowanie ulubionego bohatera z książki, ozdóbcie pięknie ramkę- 64 strona ( książka Piszę i liczę). Napiszcie wyrazy po śladach, może uda się przeczytać???
Miłej pracy Komety!!!!
Dodatkową pracą, ale jakże ważną, jest wykonanie laurki albo rysunku – technika dowolna – dla naszych Kochanych Strażaków z OSP Frombork w podziękowaniu za ich pracę z okazji Międzynarodowego Dnia Strażaka i zamieszczeniu jej na FB Przedszkola.

2.05.2020

Z okazji dzisiejszego Dnia Flagi oraz jutrzejszego Święta Konstytucji 3 Maja proponujemy Dzieciom uroczyste uczczenie tych ważnych dla nas – Polaków dni, wspólnym odśpiewaniem w dniu jutrzejszym – niedziela godz. 12:00 – piosenki „Jesteśmy Polską i Polakiem”. Fragmenty nagrań piosenki lub zdjęć prosimy przesłać na adres mailowy k.janicka@szkola-frombork.edu.pl